معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خبرداد:
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از اسکان موقت ۲۵۰۰ زائر در رواق‌های بارگاه منور امام رضا(ع) برای استراحت شبانه زائران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۷۴۸۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، سید خلیل منبتی اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران از فضای حرم مطهر رضوی دو رواق «شیخ حرعاملی» و «شیخ طوسی» برای استراحت شبانه زائران در نظر گرفته شده تا زائرانی که از راه دور و نزدیک به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، در این فضا‌ها به استراحت بپردازند.

وی عنوان کرد: با گذشت دو سال از اجرای این طرح به دستور تولیت آستان قدس رضوی، به طور متوسط شبانه ۲۵۰۰ زائر در این رواق‌ها اسکان داده می‌شوند.

منبتی با اشاره به اینکه این دو رواق از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح پذیرای زائران هستند، اظهار کرد: رواق شیخ حر عاملی ویژه استراحت خواهران و رواق شیخ طوسی ویژه برادران است که در ابتدای ورودی این اماکن بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ پتو به زائران تحویل داده می‌شود تا برای استراحت از آن استفاده کنند.

وی افزود: همچنین بخش انتظامات حرم مطهر رضوی برای رسیدگی به امور و حفظ امنیت بیشتر زائران در زمان استراحت در طول شب در این فضا‌ها گشت‌زنی می‌کنند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در مورد مشخصات این رواق‌ها اظهار کرد: رواق شیخ حر عاملی با مساحتی حدود ۳۵۰۰ مترمربع در ضلع شرقی رواق دارالحجه قرار دارد و ورودی آن در وسط بست شیخ حر عاملی واقع شده است. رواق شیخ طوسی نیز با بیش از ۳۵۰۰ مترمربع در ضلع غربی رواق دارالحجه قرار دارد و ورودی این رواق که دست‌یابی به رواق دارالحجه را نیز تسهیل می‌کند در وسط بست شیخ طوسی قرار گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها