معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سردار «همدانی» در طول 40 سال مجاهدت به عنوان سرباز ولایت، هیچ‌گاه شرطی عمل نکرد، گفت: ایشان تمام عمرش در راه رضای خدا سپری شد و در میدان‌های نبرد برایش تفاوتی نداشت که در چه سنگری خدمت می‌کند و فقط خود را سرباز ولایت دانست و گوش به فرمان ولایت بود.
کد خبر: ۹۰۶۷۴۳۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

شهید «همدانی» سرباز ولایت بود/ می‌توانیم با مدیریت صحیح مشکلات را پشت سر بگذاریمسرهنگ سیدرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید « حاج حسین همدانی» با تشریح مهم‌ترین اقدامات این شهید بزرگوار اظهار داشت: شهید «همدانی» در تمام ماموریت‌ها سربلند بیرون آمد.

وی افزود: اقدامات سیاسی در قبل و بعد از انقلاب، حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، پایه‌گذاری سپاه استان همدان، راه‌اندازی هیئت رزمندگان ثارالله در همدان، راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در فتنه 88، حضور در سوریه به عنوان مستشار نظامی و تشکیل بسیج مردمی که موجب پیروزی جبهه مقاومت شد از مهم‌ترین اقدامات این شهید والامقام است.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» با مدیریت کردن جنگ در سوریه، این کشور را بیمه کرد، یادآور شد: ایشان با تشکیل بسیج مستضعفین در سوریه که برگفته از مکتب امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی بود، مردم را سهامدار انقلاب و نظام کرد که یکی از اقدامات بزرگ و صورت گرفته درسوریه همین موضوع است به طوری که امروز می‌بینیم مردم سوریه، اسلحه به دست و با حرکت نظامی اجازه نمی‌دهند تکفیری‌ها و داعشی‌ها و نیروهای مزدور که با شیطان بزرگ همکاری می‌کنند به کشورشان تجاوز کنند.

وی با اشاره به مشکلات امروز جامعه افزود: روحیه خدمت به خلق خدا به عنوان یکی از خصوصیات بارز شهید «همدانی» بود که در مسئولین جامعه کمتر دیده می‌شود.

موسوی تصریح کرد: یکی از روحیات و خصوصیات بارز شهید «همدانی» گره‌گشایی از کار مردم و خدمت به خلق خدا بود؛ به طوری که اقدامات و فعالیت‌های ایشان برای رفاه حال دیگران بود که متاسفانه امروز در برخی از مسئولین اصلاً این روحیه وجود ندارد و مردم را گرفتار برخی موضوعات می کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولین روحیه خدمتگزاری به مردم را پیش رو گرفته و از بزرگانی چون شهید «همدانی» الگو بگیرند که خدمت به خلق خدا را سرلوحه کار خود قرار دهند به طور قطع شاهد مشکلات امروز جامعه نخواهیم بود.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه 90 درصد موضوعات معیشتی در داخل کشور تولید می‌‌شود و جمهوری اسلامی ایران سر شار از امکانات و منابع است؛ سوء مدیریت و بی‌تدبیری برخی مسئولین را از عوامل اصلی بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور دانست.

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشیتی، بحث سوء مدیریت و بی‌تدبیری و بی‌تجربگی برخی مسئولین است که نمی‌توانند مدیریت کار را بر عهده بگیرند که باید راه را برای مردم باز کنند و گرفتاری را از دوش مردم بردارند چراکه ما موضوعات و شرایط سخت‌تر از این را نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

موسوی در همین خصوص اضافه کرد : در اوایل انقلاب در بحبوحه جنگ، زمانی که کشور ما به خودکفایی نرسیده و مشکلات زیادی داشتیم در برابر هشت سال جنگ تحمیلی با همین طرز تفکر و با همین جوانان که یکی از آنها شهید «همدانی» بود، صحنه را به خوبی مدیریت کردیم و مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

وی ابراز داشت: بر این باور هستیم امروز که با امکانات و تولیدات داخل به خودکفایی رسیدیم، با مدیریت صحیح به راحتی می‌توانیم صحنه را مدیریت و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سردار «همدانی» در طول 40 سال مجاهدت به عنوان سرباز ولایت، هیچ‌گاه شرطی عمل نکرد، یادآور شد: سردار «همدانی» تمام عمرش در راه رضای خدا سپری شد و در میدان‌های نبرد برایش تفاوتی نداشت که در چه سنگری خدمت می‌کند و فقط خود را سرباز ولایت دانست و گوش به فرمان ولایت بود.

وی تصریح کرد: شهید «همدانی» هر زمانی که ولایت برایش تعیین تکلیف کرد به غیر از لبیک گفتن کار دیگری نکرد و تکلیفی عمل کرد که وظیفه ما این است با مطالعه زندگی نامه و سیره این شهدا، به عنوان سرباز ولایت اینگونه عمل کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: هر کس که تنها خدا را دید و در گمنامی به تکلیف خود عمل کرد و نه برای سروری بلکه برای یاوری پای کار آمد، خداوند همچون شهید «همدانی» او را بزرگ و مطرح می‌کند و در نزد همگان عزت دارد که این عزت هدیه خداوند است اما اگر شرطی و تنها برای سروری کردن حرکت کرد به طور قطع در کارش گره ایجاد خواهد شد و در نزد مردم جایگاهی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات