خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

بحث تردد و ترافیک در مدارس کاملا فراموش شده است

پیرنون گفت: در مدارس اتفاقی در زمینه آموزش تردد و ترافیک برای دانش آموزان رخ نمی دهد و همه آموزشها معطوف به چندین جلسه تئوری و محدود است و این موضوع در فضای آموزش فرزندان ما کاملا فراموش شده است.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۸۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش دستگاهها و سازمان های امدادی ترافیکی راهوران محله و تجلیل از تلاشگران حوزه ترافیک پلیس راه استان قزوین، با حضور سرهنگ مهدی حاجیان جانشین فرماندهی انتظامی استان، سرهنگ نصراله بیگلری رئیس پلیس راهور استان، افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، نمایندگان دستگاههای امدادی و جمعی از کارکنان پلیس راهور در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرک کوثر برگزار شد.
 
در این همایش، افشین پیرنون ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر به جهت تلاش در ایجاد امنیت جاده ها بیان کرد: پلیس راه، بنا به وظیفه ذاتی خود در جهت ایجاد امنیت جاده ها، بسیار توانمند عمل کرده و در سخت ترین شرایط ترافیکی و جوی، در کنار اداره کل راهداری، نقش موثری در رفع مشکلات و موانع موجود در جاده ها داشته است.
 
وی گفت: در کمتر از دو دهه تلفات جاده ای از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده است و علیرغم تلاشهای شبانه روزی نمودار رشد کنترل تلفات جاده ای، متوقف شده و به نقطه ایستایی رسیده است. 
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: این امر به این دلیل است که هزینه واحد ایمن سازی به ازای هر نفر در کشور بشدت بالاست و ما اقدامات بنیادی در جهت کاهش تلفات جاده ای را فراموش کرده و به اقدامات هزینه بر پرداخته ایم.
 
این مقام مسوول با اشاره به کمبود فضای آموزش ترافیکی در مدارس اظهار کرد: در مدارس اتفاقی در زمینه آموزش تردد و ترافیک برای دانش آموزان رخ نمی دهد و همه آموزشها معطوف به چندین جلسه تئوری و محدود است و این موضوع در فضای آموزش فرزندان ما کاملا فراموش شده است. 
 
پیرنون ضمن اشاره به اینکه اختلالات رفتاری برخی رانندگان موجب بروز اتفاقات ناگوار در رانندگی می شود عنوان کرد: اگر از مبانی علمی علوم رفتاری و روانشناسی استفاده کنیم می‌توانیم دانش افراد مرتبط با حوادث ترافیکی را ارتقا دهیم و نقش روانشناسی در کاهش حوادث ترافیکی بسیار زیاد است.
 
وی افزود: بررسی ابعاد روانشناختی رانندگان به ویژه در رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته یا دارای نمره منفی‌اند، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه در ایران به موضوع روانشناسی ترافیک و بررسی ابعاد روانشناختی رانندگان به صورت فصلی در جامعه توجه شده و گاهی اصلا مورد توجه نبوده است و افراد مضطرب، رانندگی تهاجمی دارند و این موضوع تصادفات رانندگی را چندین برابر می‌کند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با توجه به مشکلات روانشناختی رانندگان و در کنار این موضوع با فرهنگ سازی، شاهد کاهش آمار تصادفات رانندگی و تلفات و آسیب‌های ناشی از آن در جاده های کشور و استان باشیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها