صبح امروز و با صدور حکمی از سوی مقام معظم رهبری،حجت الاسلام شیخ اله نور کریمی تبار به عنوان امام جمعه جدید استان ایلام منصوب گردید.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۷۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز و با صدور حکمی از سوی مقام معظم رهبری،حجت الاسلام شیخ اله نور کریمی تبار به عنوان امام جمعه جدید استان ایلام منصوب گردید.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تباردر سال ۱۳۴۲ در روستای چشمه پهن و چشمه رشید بخش کارزان شهرستان چرداول استان ایلام در خانواده ای مذهبی متولد شد.

پدر وی حاج ولی کریمی تبار فردی مومن،اهل تهجد و به نیک نامی مشهور است.

دوران ابتدایی را در زادگاه خود و سال اول و دوم راهنمایی را در مدرسه ابن سینای شهر ایلام گذراند و همانند سایر فرزندان روستا از دوران کودکی در کار کشاورزی وکمک به معیشت خانواده دستیار پدر خویش بوده است.
به عشق سربازی امام عصر (عج)در سال ۱۳۵۵ جهت تحصیل علوم دینی وارد مدرسه علیمه باقریه ایلام شد و مفتخر به شاگردیمرحوم آیت الله حیدری ایلامیگردید.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ادامه تحصیل علوم اسلامی راهی قم شد و دروس سطح حوزه را به پایان برده و ۴ سال در دروس خارج فقه و اصول اساتید حوزه علمیه حضور پیدا کرد.
برخی از اساتید وی عبارتند از:آیت الله وجدانی فخر،آیت الله ستوده ،آیت الله اعتمادی،آیت الله مظاهری،حضرت آیت الله مکارم شیرازی،حضرت آیت الله،نوری همدانی،حضرت آیت الله وحید خراسانی و ... بهره برده و  سالها از محضرآیت الله بهاءالدینی استفاده کردند.

در کنار بهره مندی از دریای بیکران علوم اسلامی به جهت آشنایی با محیط دانشگاه،در سال ۱۳۸۱در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت معلم تهران با رتبه عالی فارغ التحصیل شد.

حجت الاسلام کریم تبار به عنوان دانشجوی دکترای علوم و قرآن و حدیث در دانشگاه شهید محلاتی قم پذیرفته شد که پس از موفقیت در آزمون جامع ،در حال حاضر مشغول تدوین مراحل پایانی رساله خود می باشد.

برخی از سوابق علمی و پژوهشی ایشان عبارت است از:

۱-تدوین کتاب "حقوق متقابل مردم و حکومت از دید امام علی(ع)"
۲-پژوهشگر مرکز فرهنگ و معارف قرآن از سال ۱۳۷۰تا۱۳۷۲
۳-تدریس در مراکز آموزشی سپاه و بسیج از سال ۱۳۷۲ تاکنون
۴-گذراندن دوره آموزشی مدیریت استراتژیک
۵-دبیر کار گروه "تولید علم و جنبش نرم افزاری"در همایش اساتید و نخبگان روحانی بسیجی در مشهد مقدس

وی در سال ۱۳۶۰ با دختر یکی از علمای قم ازدواج کرد وثمره آن دوفرزند پسر و یک دختر می باشد.یکی از فرزندان پسرش طلبه حوزه علمیه قم است و فرزند دیگر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت می باشد.
امام جمعه جدید ایلام از روزهای اول جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹به صورت داوطلب در جبهه خوزستان حضور پیدا کرده و در سایر مبادین رزمی در جبهه استان های کردستان و ایلام بارها به عنوان رزمنده به جبهه های حق علیه باطل به عنوان روحانی رزمی و تبلیغی اعزام و در عملیات های محرم،والفجر مقدماتی و والفجر ۵حضور فعال داشتند.

کریمی تبار جهت ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و انقلاب به عنوان طلبه تبلیغی سفرهای متعددی به مناطق محروم کشور انجام داده است.

در فراز و فرود صحنه های سیاسی انقلاب اسلامی پیوسته موضع شفاف در راستای منافع واقعی مردم شریف ایران و همسو با منویات حضرت امام (ره)و مقام معظم رهبری،اتخاذ نموده و در راستای تحقق اهداف مقدس انقلاب برنامه های بصیرت افزایی برای اقشار مختلف مردم داشته است.

در سال ۱۳۷۲به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد وبه مدت ۱۶ سال به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه مقاومت سپاه استان های ایلام،کردستان،فارس وهمچنین جانشین فرماندهی تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) ویژه طلاب و روحانیون در قم خدمت نمود.

درسال ۱۳۹۲به عنوان مربی نمونه افتخار اخذ لوح تقدیر از دستان مبارک ولی امر مسلمین جهان را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار هم اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)،مسئول انتصابات معاونت امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه و همچنین مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) می باشد.

 

 

ارسال نظرات