سردار مولایی :

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کتابهای درسی باید تقویت شود

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه در کتاب‌های درسی مطالب کمی در مورد فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شده است،گفت: کشوری مانند آمریکا تاریخ ندارد و می‌خواهد به نسل خود بگوید که شما عقبه خوبی دارید و مردمان قوی هستید.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۶۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی در جلسه ستاد راهیان نور استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات ارزشمند و هماهنگی برای کنگره شهدای استان البرر توسط همه مسئولان استان البرز انجام شده که جای تقدیر دارد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کتابهای درسی باید تقویت شود

وی با بیان اینکه دستاورد این کنگره لطف خدا و دعای شهدا  بود، افزود: راهیان نور کنگره بزرگ فرهنگی و بزرگترین عملیات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه راهیان نور در طول سال انجام می‌شود که اثرات موثر و مبارکی داشته است، عنوان کرد: اگر این کار انجام شود توفیق و اگر انجام نشود منفعل هستیم و در امور فرهنگی هم قدرت دفاعی باید تنظیم شود.

 مولایی با بیان اینکه راهیان نور ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی باشد،گفت: دنیا به دنبال این است که افتخارات خود را در اشکال مختلف ثبت کند تا بتواند نسبت به انتقال آن اقدام کند و اگر ملتی افتخاری داشته باشد و نتواند آن را منتقل کند باید افتخارات دیگران را جعل کرده و نسبت به آن افتخار کند.

وی با بیان اینکه ایجاد وحدت ملی از مواردی است که باید به آن توجه کرد، عنوان کرد: در حال حاضر دشمن به دنبال واگرایی در بخش‌های مختلف قومی، مذهبی و سیاسی است و این وحدت باید به نسل جدید انتقال یابد.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه برخی از کشورها برای خود تاریخ‌سازی می‌کنند، گفت: عقبه قابل اطمینان ایثار و شهادت حتی در کتاب‌هایی مانند شاهنامه هم موجود است و اکنون ما رستم‌هایی داریم که با چشم خود آنها را دیده‌ایم و این فرهنگ باید منتقل شود.

وی با بیان اینکه در کتاب‌های درسی مطالب کمی در مورد فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شده است، گفت: برای یک نفر که دست خود را برای جلوگیری از نشت آب در یک سوراخ نگه داشته کلی تبلیغات صورت گرفته تا این اندازه که همه او را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه هزاران نفر شبیه این فرد در کشور داریم، تصریح کرد: کشوری مانند آمریکا تاریخ ندارد و می‌خواهد به نسل خود بگوید که شما عقبه خوبی دارید و مردمان قوی هستید و دنیا را می خواهد بگیردو برای این کار "سوپرمن" و "بتمن" درست می‌کند که نشان دهد که انسانهای قوی دارد.

 مولایی با بیان اینکه آمریکا در تاریخ خود قهرمان ندارد و به دنبال قهرمان‌سازی است, ادامه داد: در حالیکه قهرمانان ایران قابل شمارش نیست و باید قدر این افراد را دانست و در مورد اقدامات آنها برای نسل کنونی اطلاع‌رسانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار