کارگاه آموزش نقد و شناخت باستان گرایی با حضور دکتر احمد حاتمی، رئیس باستان گرایی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۲۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آموزش نقد و شناخت باستان گرایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاتمی، رئیس باستان گرایی و فرق مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور حلقه های صالحین در سازمان تبلیغات شهرستان فارسان برگزار شد.

حجت الاسلام رئیسی مسئول حلقه های صالحین سپاه ناحیه فارسان در این خصوص گفت: متاسفانه در چند سال اخیر فرق مذهبی باستانی یا فرقه های ضاله در استان چهارمحال و بختیاری و به خصوص شهرستان فارسان نفوذ کرده و از عدم شناخت افراد سوء استفاده و با صرف هزینه های زیاد اقدام به عضو گیری کرده اند و متاسفانه بسیاری از جوانان نیز از روی نداشتن شناخت و جهل به این فرق پیوستند.

وی افزود: این اتفاق در ساله ای اخیر بسیار شدت گرفته و این روند می تواند بسیار خطرناک باشد؛ لذا در این راستا سپاه وارد عمل شده و با برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی برای بسیجیان سعی دارد تا با این جریان مقابله کند.

حاتمی نیز در این برنامه گفت: ادیان و پیامبران هرگز با تمدن ها و آثار مثبت آنها مشکلی نداشته و هیچگاه تمدن ها را نفی نکردند؛ اما گاها سوء تفاهم ها و برخی کج فهمی ها از جانب برخی جاهلان سبب می شود تا این دو را رو در رو و در مقابل یکدیگر قرار دهند.

وی افزود: چیزی که مردم یک سرزمین با نژادهای مختلف را در یک اقلیم جمع و در کنار یکدیگر قرار می دهد ملیت است. در بین هر ملتی یکسری تعصبات وجود دارد که این تعصبات ملی اگر موجب همبستگی و اتحاد در بین مردم ملت شود بسیار پسندیده و مقبول است؛ اما اگر رویکردی ظالمانه و تبعیض آمیز داشته باشد و موجب تضییع حق کسی شود و یا جدایی اندازد مطمعنا رد و نامقبول است.

حاتمی خاطرنشان کرد: دین اسلام جامع ترین دینی است که به همه ملت ها و اقوام به یک چشم نگاه میکند و مخاطب این دین انسان است.

وی در ادامه عنوان کرد: ما نباید کاری به عرب بودن یا غیر عرب بودن یا نژاد و قومیت داشته باشیم و اگر سخنی از کسی می شنویم باید به خاطر حق بودن و صحیح بودن آن سخن آنرا بپذیریم.

 

ارسال نظرات