خبرهای داغ:
مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین از تصمیم مجموعه مدیریت شهری درخصوص اجرای طرح مکانیزه کردن بودجه در سال 98 خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۲۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی نعیمی‌پور، مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر آمار و اطلاعات عملکرد مالی واحدهای مختلف شهرداری، به صورت دستی از واحد مربوطه دریافت می‌شود و در زمان‌های مشخص توسط کارشناسان ذی‌ربط اطلاعات مورد تحلیل، بررسی و بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اما در روش مکانیزه، سامانه‌ای طراحی می‌شود که به صورت آنلاین و در لحظه اطلاعات ثبت اسناد، هزینه و درآمد مجموعه مدیریت شهری در آن درج و قابل بهره‌برداری است.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری اظهار کرد: با اجرای این طرح، سیستم مالی تمام مراکز شهرداری قزوین به نرم‌افزار بودجه اتصال خواهد داشت و هر اطلاعاتی در نرم‌افزار آن‌ها ثبت شود، در واحد بودجه قابل دسترسی و بهره‌برداری است.
نعیمی‌پور بیان کرد: در روش مکانیزه، خطای انسانی از جریان گزارش آمار و اطلاعات حذف و جمع‌آوری آمار عملکرد به صورت آنلاین و در لحظه انجام می‌شود. همچنین، از دیگر مزایای مکانیزه کردن بودجه می‌توان به کاهش سفرهای درون شهری و صرفه‌جویی در زمان اشاره کرد.
وی حجم بالای اطلاعات، متنوع بودن فعالیت‌ها و نیز کدهای بودجه‌ای سازمان‌های مختلف شهرداری (کالا و خدمات) و همچنین تدوین بودجه براساس برنامه پنج‌ساله شهرداری، را از دلایل اجرای این طرح بیان کرد و گفت: وقتی بودجه هدفمند شود و آمار و اطلاعات درست باشد، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی برای آینده بر بستر درستی انجام و تغییرات محسوسی در شهر دیده می‌شود که فواید آن در ارتقای رفاه و رضایت‌مندی شهروندان محسوس خواهد بود.
نعیمی‌پور با بیان این که مکانیزه شدن بودجه تصمیم صحیح مدیران را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: مکانیزه شدن بودجه‌ریزی، خطاها و اشتباهات را به حداقل رسانده و با صرفه‌جویی‌های منطقی و حذف هزینه‌های غیرضروری انضباط مالی بهتری حاصل خواهد شد. همچنین می‌تواند زمینه اقدامات بعدی چون بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را فراهم می‌کند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها