خبرهای داغ:
جاتن گفت: تمرکز روز جهانی بهداشت روان سال 2018، بر سلامت روان جوانان در یک جهان در حال تغییر می باشد. رشد کردن در دنیای امروز را تصور کنید. هر روز با نقض حقوق بشر، جنگ و خشونت در خانه برخورد کنید. جوانان بیشتر روز خود را با اینترنت یا جرایم سایبری، زور گیری های سایبری و بازی های خشونت آمیز می گذرانند.
کد خبر: ۹۰۶۷۱۳۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

راحله جاتن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: سن نوجوانی و سالهای اولیه بلوغ، مقطعی مهم از دوران زندگی ماست که تحولات زیادی رخ می دهد. در برخی موارد، اگر مدیریت نشود، احساسات موجود می تواند منجر به بیماری روحی شود.
وی گفت: بدون تردید استفاده روز افزون از فن آوری های آنلاین، میتواند مزایای بسیاری همراه با فشار و استرس داشته باشد. اتصال به شبکه های مجازی دایماً درحال رشد و گسترش است و بسیاری از نوجوانان نیز در مناطق بحرانی زندگی می کنند و تحت تاثیر شرایط اضطراری مانند درگیری های، بلایای طبیعی و بیماری های همه گیر هستند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: جوانان در موقعیت های بحرانی به شدت آسیب پذیر به اختلالات روانی و بیماریها هستند. 14 سالگی سن شروع اختلالات روانی است. نیمی از تمام بیماریهای روانی در سن 10 سالگی شروع می شود، اما اغلب موارد ناشناخته و درمان نشده است. از لحاظ شیوع بیماری در میان نوجوانان، افسردگی سومین علت و خودکشی دومین علت مرگ در میان سنین 15 تا 29 ساله می باشد.
جاتن عنوان کرد: سوء مصرف مواد و مواد مخدر در میان نوجوانان یکی از موضوعات مهم در بسیاری از کشور هاست که می تواند منجر به رفتارهای پرخطر مانندگی رانندگی و ناامنی جنسی شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت رشد شناختی در ایجاد انعطاف پذیری ذهنی افزود: رشد شناختی در ایجاد انعطاف پذیری ذهن نوجوان برای مقابله با چالش های جهان امروزی دارای اهمیت بسزایی است. شواهد زیادی وجود دارد که ترویج برنامه های بهداشتی برای نوجوانان نه تنها به سلامت آنها در کوتاه مدت بلکه باعث پیشرفت اقتصاد جامعه در دراز مدت می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه پیشگیری جهت درک و آگاهی بهتر است اضافه کرد: برای کمک به پیشگیری از اختلالات روانی و بیماری ها در میان نوجوانان و جوانان از سنین اولیه می توان هوشمندانه برای کنترل و بهبودی بیماری های روانی تلاش کرد.
جاتن تصریح کرد: پیشگیری با اگاهی یعنی فرد از همان ابتدا با علایم زود هنگام ابتلا به بیماری و علایم بیماری روانی آشنایی داشته و دراین رابطه والدین و معلمان می توانند مهارت های زندگی را به کودکان و نوجوانان برای کمک به آنها در مقابله با چالش های روزمره در خانه و مدرسه آموزش دهند . حمایت روانی اجتماعی از نوجوان در مدارس و سایر موقعیت های اجتماعی دارای اهمیت ویژه است.
وی ادامه داد: برای افزایش آگاهی نوجوانان و جوانان ازشیوه های مراقبت از سلامت روانی خود(خود مراقبتی) و کمک به همسالان، می بایست آموزش هایی برای والدین و معلمان که موجب افزایش مهارت های ارتباطی مانند چگونگی حمایت از د وستان، فرزندان و دانش آموزان، می شود برنامه ریزی کرد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: تمرکز روز جهانی بهداشت روان سال 2018، بر سلامت روان جوانان در یک جهان در حال تغییر می باشد. رشد کردن در دنیای امروز را تصور کنید. هر روز با نقض حقوق بشر، جنگ و خشونت در خانه برخورد کنید. جوانان بیشتر روز خود را با اینترنت یا جرایم سایبری، زور گیری های سایبری و بازی های خشونت آمیز می گذرانند.
جاتن گفت: سازمان بهداشت جهانی، قصد دارد همه توجهات را بر روی مشکلاتی که امروزه جوانان با آن روبرو هستند جلب کند و مباحثی درباره اینکه چه چیز هایی برای رشد، سلامت، شادی و نشاط آنان همراه با افزایش تاب آوری آغاز کند. بیایید همگی امسال را برروی نیاز های جوانان تمرکز کنیم.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها