مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان با اشاره به بسته های حمایتی اداره کل استاندارد از واحدهای تولیدی و پیله وران گفت: در راستای حمایت از پیله وران اداره استاندارد دیگر هزینه ای بابت نمونه‌برداری از کالاهای وارد شده توسط آنان دریافت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۶۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  منصور لهونیان، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی استاندارد اظهار کرد:۲۱ تا ۲۷ مهر ماه هر ساله با نام هفته ملی استاندارد نامگذاری شده است که شعار امسال این روز «استاندارد بین‌المللی و انقلاب چهارم صنعتی» تعیین شده است.

وی با اشاره به عملکرد شش ماه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۳ پروانه و پنج مجوز استاندارد برای متقاضیان استان صادر شده و پروانه ۴۰ واحد هم تمدید و رفع تعلیق شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان با اشاره به اینکه در این مدت، ۴۹ پروانه استاندارد هم تعلیق و ۱۲ پروانه هم باطل شد، گفت: ۶۴۸ مورد بازدید از واحدهای تولیدی نیز انجام و ۴۷۱ نمونه از تولیدات این واحدها گرفته شد.


لهونیان به اجبرای بودن تجهیزات تفریحی در شش ماه نخست سال جاری اشاره و اعلام کرد: 783 عدد تجهیزات بازی در 158 مکان بازی روباز و سرپوشیده و مهدکودک موزد بازرسی قرار گرفت و برای 43 مورد اقدام حقوقی در خصوص شهربازی های بدون استاندارد انجام شد.

وی با اشاره به تعداد بازرسی های این اداره کل از مراکز عرضه را سه هزار و 992 مرکز عنوان و بیان کرد: 761 مرکز عرضه کالا برای اقلام غیراستاندارد خود از این اداره اخطار اول دریافت کرده اند.

لهونی با اعلام اینکه جایگاه های CNG یکی از مکان هایی است که باید صد درصد خدمات استاندارد ارائه شود، اعلام کرد: از 53 جایگاه CNG 31 جایگاه بازرسی شده و موفق به تاییده موارد بحرانی شده‌اند و 18 جایگاه بازرسی ادواری شده و موارد عدم انطباق به افراد اعلام شده است.
 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان به بسته‌های حمایتی این اداره اشاره کرد و افزود: در واحدهای صنعتی و شرکت‌هایی که به عنوان نمونه استانی و ملی معرفی شوند دیگر نمونه برداری و آزمون صورت نمی گیرد.


وی به بسته حمایتی برای پیله وران اشاره و عنوان کرد: در راستای حمایت از پیله وران اداره استاندارد دیگر هزینه ای بابت نمونه‌برداری ازکالاهای وارد شده توسط آنان دریافت نمی‌کند.

لهونیان اظهار کرد: ما باید نمازخانه‌ها را به گونه‌ای تدوین کنیم که جوابگوی مناسب همه خواسته‌ها و نیازهای مردم در مذاهب چهارگانه اهل سنت و تشیع باشد و وضوخانه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که نمازگزاران به راحتی بتوانند وضو بگیرند.

وی با اشاره به تدوین استاندارد نمازخانه ادارات، اماکن عمومی، مساجد و شبستان ها به استان کردستان واگذار شده است، افزود: خوشبختانه بخش استاندارد نمازخانه ادارات در حال تدوین شدن بوده و به زودی برای اجرا در اختیار ادارات قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بازار حلال از نظر گردش مالی خیلی وسیع‌تر از بازار نفت است، عنوان کرد: امروزه غذای حلال یکی از برندهای معتبر در عرصه جهانی است که جایگاه ویژه‌ای را میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی پیدا کرده است.

وی با اشاره به تولید حلال، تجارتی پرسود است و تقاضای رو به رشد جهانی آن می‌طلبد که ایران و دیگر کشورهای مسلمان به طور جدی به دنبال تجارت محصولات حلال باشند.

لهونیان در پایان به تولیدات شرکت پاک آرا و شایعه آلوده بودن محصولات این شرکت اشاره کرد و افزود: چندین نمونه برداری از 13 محصول تولیدی این واحد انجام شد که براساس این نمونه برداری میزان خطای کل تولیدات این واحد بسیار کم بوده و گزارشی از آلوده بودن محصولات ارائه نشده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات