سید ساجد یعقوبی
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد؛
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: روز بدون خودرو برای ارتقای سلامت مردم عزیز استان اردبیل باید مورد حمایت مسئولان و خود مردم قرار گرفته و این برنامه در سطح استان باید اجرایی شود.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۵۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
اجرای روز بدون خودرو در اردبیل/ توسعه فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری
بهرام آقاخانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل اظهار داشت: روز بدون خودرو برای ارتقای سلامت مردم عزیز استان اردبیل باید مورد حمایت مسئولان و خود مردم قرار گرفته و این برنامه در سطح استان باید اجرایی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: پیش از این یک طرح به نام سه شنبه های بدون خودرو مطرح شد که متاسفانه آنطوری که باید در عمل به ثمر نرسید.

وی تصریح کرد: روز بدون خودرو، با هدف استفاده‌ کمتر از خودروهای تک‌ سرنشین برگزار می شود تا از این طریق شهروندان، حد اقل یک روز در هفته، به‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه ‌های مفیدتری مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جایگزین کنند.

آقاخانی افزود: این طرح می تواند در یک روز به کاهش آلودگی هوا، صدا، کاهش ترافیک، ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی شهروندان، توسعه شهر سالم، توسعه فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری در اردبیل باشید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان استان اردبیل در صدد آن است تا فرهنگ دوچرخه سواری را در سطح استان و در شهر اردبیل ایجاد نموده و طبق برنامه ریزی های انجام یافته باید حد اقل هفته ای یک همایش دوچرخه سواری در استان برگزار شود.
ارسال نظرات