مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان، امسال در بخشی از مناطق محروم استان کردستان از ۱۲ تا ۲۲ شهریورماه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۴۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیدعنایت جویبار، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان با اعلام اینکه یکی از اهداف اصلی اردو‌های جهادی محرومیت‌زدایی است، بیان داشت: به همت بسیج دانشجویی پس از عرصه یابی و نیازسنجی برحسب اولویت، در روستا‌ها و مناطق محروم اردو‌های جهادی در استان کردستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها در عرصه سازندگی و بخش‌هایی در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی بود، افزود: متناسب با فضا و امکانات موجود، فعالیت‌های جهادی طراحی و اجرا شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه امسال دو گروه جهادی شهید تعریف و شهیده فاتحی کرجو از بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان در اردو‌های جهادی حضور داشتند، گفت: در بخش عمرانی با توجه به حجم نیاز‌های منطقه در این زمینه، سعی شد برحسب اولویت، نیازسنجی شود و ظرفیت‌ها و نیرو‌های با استعداد دانشجویی به کارگیری شوند و در فعالیت‌های عام‌المنفعه از جمله ساخت مساجد، خانه محروم، غسالخانه، رنگ آمیزی مدارس و... فعالیت کنند.

ضمنا با توجه به اهمیت و ضرورت کار‌های فرهنگی، تلاش شد تا فعالیت‌ها به سمت و سوی مواردی همچون تبیین اهمیت خودسازی در ضمنِ فعالیت‌های جهادی برای شرکت‌کنند‌گان و ارائه بسته فرهنگی، اکران فیلم عمومی برای اهالی روستاها، بررسی آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی آن‌ها، نیازسنجی مشکلات مردم بومی منطقه انجام شود.


وی با بیان اینکه روستا‌های بخش چهاردولی استان کردستان از توابع شهرستان قروه هدف برگزاری اردوی جهادی تابستان امسال بودند، تصریح کرد: هرچند بسیاری از این روستا‌ها از جمله تکیه اولیاء و سفلی، سوءتپه و برمه‌تپه فاصله کمی با مناطق برخوردارتر داشتند؛ اما با این وجود در محرومیت قرار داشتند.


جویبار در ادامه با اشاره به اینکه پس از اعلام فراخوان تعداد قابل توجهی از دانشجویان متقاضی شرکت در اردوی جهادی بسیج دانشجویی ثبت نام کردند، گفت: اردوی جهادی در ۱۲ تا ۲۲ شهریور با حضور برادران و خواهران به مدت ۱۰ روز برگزار شد.


وی به تفاوت نحوه برگزاری اردوی جهادی امسال با سال‌های پیشین اشاره کرد و گفت: امسال تلاش شد تا نوآوری‌هایی در حوزه جهادی لحاظ شود و به همین خاطر خوشبختانه علاوه بر اینکه بسیجیان در قالب اردو‌های جهادی طی یک سال گذشته در مناطق زلزله‌زده حضور پررنگی داشتند، با اکران عمومی فیلم‌های جشنواره عمار، برگزاری دوره‌های مشاوره، نشست‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی، اقدامات مؤثری صورت گرفت.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان در پایان با تأکید بر لزوم حمایت مسئولین در اجرای هر چه بهتر و قوی‌تر اردو‌های جهادی، یادآور شد: رویکرد اردو‌های جهادی تمرکز بر عمران و آبادانی و توجه به مستضعفین است که با نگاه خدمت‌رسانی بی‌منت پیش می‌رود و نیازمند همت جمعی است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات