توسط مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) برازجان صورت گرفت:
تجمع اعتراض آمیز درباره تصویب طرح CFT در مجلس شورای اسلامی به همت مدیریت مدرسه علمیّه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان و جمعی از فعالان سیاسی شهرستان دشتستان در نمازخانه مدرسه علمیه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۳۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، معاون تهذیب مدرسه علمیّه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان در این تجمع گفت: هدف از برگزاری این تجمع، اعتراض به تصویب آیین نامه و متنی است که به FATF معروف است و با رأی برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و قرار است برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شود.

برپایی تجمع اعتراض آمیز درباره تصویب طرح CFT در مجلس

حجت الاسلام سعید غلامی اظهار کرد: با توجّه به اعتراض ها و مخالفت های مراجع معظم تقلید با تصویب این طرح و اعلام و القای این مطلب از قول رئیس مجلس شورای اسلامی که موافقت با این طرح از طرف نمایندگان به این خاطر است که رهبر انقلاب اسلامی با این طرح موافق بوده و توافق ایشان باعث شده نمایندگان به این طرح رأی مثبت بدهند تصمیم گرفتیم با برگزاری این تجمع به روشنگری در این زمینه بپردازیم.

یکی از فعالان فرهنگی و سیاسی شهرستان دشتستان نیز در این تجمع اعتراض آمیز به تشریح وجه فنی FATF پرداخت و گفت: FATF یک تفاوت با دیگر معاهدات بین المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد دارد و آن این است که این معاهده زیر نظر سازمان ملل متحد نبوده بلکه چند کشور دارای منافع مشترک، این معاهده را به وجود آورده اند.

مهندس بازدار اظهار کرد: کشورهای عضو FATF کشورهای دنیا را به سه دسته تقسیم کرده اند که شامل کشورهای همکار یعنی کشورهای عضو FATF، کشورهای در حال همکاری و کشورهای لیست سیاه یعنی کشورهایی که عضو FATF نیستند می شود که معتقدند هر کشوری این معاهده را نپذیرد لازم است اعضای FATF با تمام توان خود با او برخورد کنند.

برپایی تجمع اعتراض آمیز درباره تصویب طرح CFT در مجلس 

وی تأکید کرد: پیوستن به FATF مانند سایر معاهدات بین المللی نیست که برای پذیرفتگان آن امتیازاتی را نیز دربرداشته باشد به همین خاطر پیوستن کشور ما به آن، چیزی از تحریم ها را کم نمی کند که دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در سخنان خود در مجلس شورای شورای بر این مسئله تأکید کرد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: امروز تحریم های آمریکا بر علیه کشورمان، تحریم هایی کور است به این معنا که مثلاً معاملات مالی با ایران را ممنوع کرده است امّا با پذیرفتن FATF تحریم ها از حالت کلی وارد حالت جزئی می شود و راه را برای نقطه زنی آمریکا هموار می کند به این معنا که مثلاً FATF از ما می خواهد تراکنش های مالی بالای یک مبلغ خاص در داخل کشور را اعلام کنیم که با اعلام این موارد و خروج این اطلاعات از کشور، طرف مقابل می تواند بفهمد که نبض اقتصاد کشور ما در دست چه اشخاص حقیقی یا حقوقی است.

بازدار خطرنشان کرد: تجهیزات و نرم افزارهایی که بر طبق این معاهده در سیستم بانکی ما قرار می گیرند از جنبه های بسیار خطرناک این معاهده است چرا که به صورت خودکار آمار و اطلاعات بانکی ما را در اختیار آمریکا و سایر کشورهای عضو FATF قرار داده و آن ها براحتی از روی تراکنش های مالی صورت گرفته قادر می باشند که کشف کنند که آینده اقتصاد ایران در دست چه کسانی می باشد و آیا آن افراد با آن ها موافق و یا مخالف هستند.

وی اذعان کرد: بر طبق معاهده FATF اگر یکی از کشورهای عضو درباره یک شخص حقیقی یا حقوقی حتّی بدون داشتن سند، ادعایی بکند اعضای FATF لازم است دارایی های آن شخص را مسدود کنند یعنی برای نمونه بر طبق این معاهده اگر ادعایی درباره یک شخص ایرانی صورت بگیرد نیروی انتظامی ما ضابط FATF شده و مؤظف است دارایی آن شخص را مسدود کند و سیستم قضایی ما در این مورد عملاً هیچ دخالتی ندارد.

این فعال سیاسی ابراز کرد: FATF بیش از 40 دستورالعمل دارد که حرف کلی همه این دستورالعمل ها این است که لازم است کشورهای عضو FATF از طرف مقابل راضی شوند.

وی در پایان گفت: بعضی ها می خواهند این طور وانمود کنند که معاهده FATF برای کمک های جمهوری اسلامی به حزب الله لبنان و سایر کشورها مشکل ایجاد می کند و مخالفت ها با پیوستن به این معاهده به این علّت است و با این ترفند، مخالفت ها را معطوف به جریانات خاصی در جامعه کنند در صورتی که این مسئله حقیقت ندارد و واقعیّت این است که پیوستن به FATF در واقع مشکل تمام کشور است و مربوط به جریان خاصی نیست.

حجت الاسلام محمّد جوکار مدیر مدرسه علمیّه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان نیز در این تجمع به بیان سخنانی در این خصوص پرداخت.

برپایی تجمع اعتراض آمیز درباره تصویب طرح CFT در مجلس

انتهای خبر/

ارسال نظرات