افتتاحیه راهیان نور بسیج دانش آموزی استان هرمزگان به میزبانی شهرستان رودان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۳۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳


   به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مراسم افتتاحیه راهیان نور هرمزگان به میزبانی شهرستان رودان باحضور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و مسئول اردویی و راهیان نور سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان،فرمانده و مسئول بسیج دانش آموزی شهیدفهمیده سپاه رودان، معاون پرورشی و رئیس فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و رئیس آموزش و پرورش رودان، معاون فرماندار و رییس سازمان تبلیغات رودان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار ابراهیم حسین زاده فرمانده سپاه رودان، در این مراسم اظهار کرد: از دویست و پنجاه سال پیش تا زمان انقلاب اسلامی همه سرزمین های ما طی قراردادهای ننگین و معاهده های پادشاهان بخصوص در زمان فتحعلی شاه قاجار که دوبرابر سرزمین الان کشور بوده جدا شده است ولی در طول هشت سال دفاع مقدس با رشادت های رزمندگان یک وجب از خاک ما جدا نشده است.

حسین زاده، افزود: در زمان جنگ تحمیلی ۴۰ کشور به رژیم بعث نیرو داد که حتی می خواستند اروندرود را از ما بگیرند اما موفق نشدند.

احمد مهرانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، رودان را شهرستان پایمردی و مقاومت خواند و اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب شهرستان رودان به عنوان میزبان افتتاحیه راهیان نور استان صبر و مقاومت رزمندگان رودانی در طول هشت سال دفاع مقدس است

وی، با بیان اینکه باید بیش ار پیش قدردان شهدا باشیم افزود: دانش آموزان از فرصت بوجود آمده کمال استفاده کنند و به عنوان سفیر ترویج فرهنگ شهادت و ایثار بین نسل جوان در مدارس باشند.

نادر صفایی مدیر آموزش و پرورش رودان، در این مراسم گفت: ۱۱۷ دانش آموز،۹ مربی و سرپرست به اردوی پنج روزه در مناطق جنگی خوزستان اعزام می شوند.

 مدیر آموزش و پرورش رودان، خاطر نشان کرد:بازگویی گنج‌های دفاع مقدس و زیارت با معرفت از مهمترین اهداف ما در اردوی راهیان نور است و مطمئنیم دانش آموزانی که در این سفر هستند متفاوت از قبل و متفاوت از دانش آموزان دیگر خواهند بود.

ارسال نظرات