مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:تخریب منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد بهانه‌ای برای امرار معاش مردم شده است.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۳۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
در آیینی با حضور معاون سازمان جنگل‌ها در امورتخریب منابع طبیعی در استان بهانه‌ای برای امرار معاش مردم آبخیزداری، مراتع و بیابان و جمعی از مسئولان اجرایی غلام حسین حکمتیان به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی و از خدمات عزت الله بهشتی فر مدیر کل پیشین تجلیل شد.
مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار داشت: تخریب منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد بهانه‌ای برای امرار معاش مردم شده است.
غلامحسین حکمتیان افزود: یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر این موضوع در کهگیلویه و بویراحمد بیکاری جوانان است.
وی بیان کرد: استفاده صحیح از منابع طبیعی باید به طور دقیق به مردم آموزش داده شود تا این ظرفیت خدادادی در کهگیلویه و بویراحمد از بین نرود.
مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی، جنگل کاری مشارکتی، اجرای پروژه‌های مکانیکی و بیولوژیکی به منظور جلوگیری از فرسایش خاک از عمده‌ترین اهداف پیش روی این اداره خواهد بود.
مدیرکل پیشین منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر جنگل کاری مشارکتی و گیاهان دارویی را در کشور کسب کرده است.
وی افزود: ۳۶ هزار هکتار گیاه دارویی در کهگیلویه وبویراحمدکشت شده که در هر هکتار برای بهره برداران ۱۵۰ میلیون ریال سود خواهد داشت.
بهشتی فر بیان کرد: کاهش مساحت حریق در جنگل‌های استان از یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال هم اینک به حدود ۴۰۰ هکتار در سال رسیده است.
بهشتی فر افزود: در سال‌های اخیر ۶۳۰ آبگرمکن در مناطق جنگل نشین استان نصب شده است.
ارسال نظرات