خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان میانه با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشورمان، گفت: افزایش سرانه مطالعه تنها وظیفه کتابخانه های عمومی نیست بلکه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی همچون صدا و سیما، بهزیستی، مساجد، حسینیه ها، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی باید در این خصوص همکاری کنند.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۹۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهرام خدایی به فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان اشاره و بیان کرد: متاسفانه این انجمن از میانه عضوی ندارد در حالیکه این شهرستان از ظرفیت بالای خیرین در حوزه های دیگر از جمله خیرین مدرسه ساز برخوردار است .
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش های شهرستان و شناسایی و معرفی خیرین شهرستانی بتوانیم از ظرفیت خیرین میانه ای در حوزه کتابخانه سازی و تجهیز و تامین امکانات بهره لازم را ببریم تا شاهد افزایش آگاهی و بار علمی بیشتر در منطقه باشیم.
خدایی خواستار همکاری شهرداری و شورای شهر در تامین و تزریق نیم درصد بودجه شهرداری به انجمن کتابخانه های عمومی شد و گفت: احداث کتابخانه های جدید با سیستم دولتی امکانپذیر نبوده و باید از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین استفاده کرد .
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به نیاز شهرستان به افزایش کتابخانه ها با توجه به گستردگی و میزان بالای جمعیت و همچنین تجهیز و تامین امکانات برای کتابخانه ها متناسب با توسعه آنها بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در بحث احداث کتابخانه های جدید و توسعه و ارتقای آنها تاکید کرد.
محمدرضا مشایخی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی عنصری تاثیرگذار در ارتقای علم و آگاهی جامعه بشری است، افزود: کتاب و کتابخوانی گنجینه ای ارزشمند است که می تواند افزون بر ماندگار ساختن پیشینه فرهنگی برای آیندگان، انسان ها را با ارزش ها و هنجارهای جامعه آشنا کند.
وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه ارزشمند کتاب، باید در سیاست گذاری و برنامه ریزی های ملی و استانی، توسعه و عمران کتابخانه ها چه در بخش عمومی و چه در بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مشایخی ترویج فرهنگ مطالعه را نیازمند تعریف ساز و کارهای لازم در جهت افزایش علاقه مندی مردم دانست و گفت: کتابخانه های عمومی منشاء خدمات فرهنگی متنوعی هستند که می توانند زمینه توسعه از جمله توسعه جوامع از لحاظ فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: در هر کشوری که شرایط کتابخوانی و مطالعه فراهم شده، آن کشور به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کرده است.
مشایخی از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان میانه خواست تا در جهت تقویت جایگاه اصلی کتاب و کتابخوانی در شهرستان همت کنند.
وی پراکنش عادلانه فضاها برای کتابخوانی و قابل استفاده بودن برای مخاطبین و جامعه هدف را پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: رفع مشکل محوطه کتابخانه ترکمانچای، توسعه ضلع جنوبی کتابخانه اول شهرستان و تامین امکانات و تجهیز کتابخانه ها و احداث کتابخانه های جدید از جمله نیازهای شهرستان است.

ارسال نظرات