مسئول خادمین موکب دانشجویان جهان اسلام گفت: موکب دانشجویان جهان اسلام با حضور ۱۰۰ خادم از ۲۹ مهر تا ۱۰ آبان ماه خدمات‌رسانی خواهند داشت.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۴۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سجاد مردانه، مسئول خادمین موکب دانشجویان جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به برپایی این موکب در حماسه اربعین امسال در کشور عراق گفت: موکب دانشجویان جهان اسلام با حضور 100 خادم در عمود 1324 برپاست. خادمان این موکب از 29 مهر تا 10 آبان ماه خدمات‌رسانی خواهند داشت. تقریبا 100 خادم همراهمان هستند. تیم پزشکی هم داریم که قرار است به صورت گسترده خدمات پزشکی ارائه دهند.

وی افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی این موکب استفاده از  ظرفیت عظیم دانشجویی در پیاده روی اربعین است. دانشجویانی که فعالیت‌های مختلف فرهنگی در بحث اربعین انجام می‌دهند و یا در فضای هیأت دانشجویی کار می‌کنند را انسجام داده و از پتانسیل آن‌ها برای شناسایی و ارتباط با دانشجویان کشورهای مختلف جهان اسلام که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، استفاده می‌کنیم. ارتباط با دانشجویان کشورهایی نظیر بحرین، یمن، نیجریه، افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان، ترکیه و آذربایجان.  یکسری کاروان‌های خارجی را هم از قبل شناسایی کرده‌ایم که قرار است در کربلا حضور پیدا کنند تا پذیرای آنان در موکب دانشجویان جهان اسلام باشیم.

مردانه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این موکب گفت: در غرفه‌های موکب، بحث مقاومت موضوع اصلی ماست. غرفه‌های مختلف فرهنگی در این زمینه داریم. غرفه بین‌الملل داریم. غرفه واحد رسانه، غرفه مستند سازی، غرفه اطفال، غرفه بانوان و... که قرار است تیم‌های تخصصی دانشجویی در آنجا مستقر شوند و مشغول به ارتباط گیری، تبادل نظر و انتقال محتوا با زائران کشورهای مختلف به خصوص دانشجویان باشند. امید است بعدا این ارتباط ادامه پیدا کند و بعد از اربعین هم بتوانیم یک سری برنامه‌هایی تعریف کنیم تا این نشست‌ها و گردهمایی‌های فرهنگی هم مثل زنجیره به هم وصل شود.

مسئول خادمین موکب دانشجویان جهان اسلام در ادامه تصریح کرد: در بحث فرهنگ مقاومت و شهدای مدافع حرم هم سعی کرده‌ایم کار کنیم تا هم در زمینه شهدای سوری، هم عراقی، هم یمنی و هم شهدای ایرانی فعالیت‌هایی صورت گیرد. این کار بدان منظور انجام می‌گیرد که زائرانی که در این مسیر هستند را با شهدای مختلف آشنا کرده باشیم.

مردانه با اشاره به سابقه برگزاری برنامه مشابه گفت: ما پارسال هم این کار را انجام دادیم اما تمرکزمان بر روی زائران پاکستانی و اردو زبان بود که در عمود 1396 در مسیر نجف تا کربلا مستقر بودیم. این برنامه‌های فرهنگی به شکل محدودتری انجام شد. دلیل آن به خاطر خلأ کار برای زائران اردو زبان بود. در حالیکه برای کشورهای عرب زبان و فارسی زبان، زمینه‌های زیادی مهیا بود. یکی از علمای شیعه پاکستانی هم در برنامه‌های ما حضور داشت. امسال می‌خواهیم در خدمت کشورهای دیگری هم از زائرین حاضر در مراسم بزرگ اربعین باشیم.

وی به بحث اسکان زائران اشاره کرد و گفت: بحث اسکان و پذیرایی را هم به صورت عمومی داریم که مختص دانشجویان جهان اسلام نیست. حدودا هر شبانه روز حداقل 400 زائر خانم و 400 زائر آقا اسکان دارند و به صورت گردشی هم در روز بیش از 2 هزار زائر اسکان پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات