خبرهای داغ:
با حضور نمایندگان ۲۰ استان قم انجام می‌شود
۶۰ چهره مستعد و آینده‌دار شطرنج کشور از امروز رقابت خود را برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات دو رده سنی پایه سال ۹۷ در قم آغاز کردند.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۰۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
آغاز رقابت ۶۰ نخبه شطرنج ایران / توزیع سهمیه آسیا در قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، طبق تقویم سال ۱۳۹۷ فدراسیون شطرنج از امروز پیکار‌های شطرنج قهرمانی رده سنی زیر ۱۶ و ۱۸ سال پسران ایران با حضور استعداد‌ها و نخبه‌های این رده سنی به نمایندگی از استان‌های مختلف در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

هیأت شطرنج قم به عنوان میزبان این پیکار‌ها را در هتل شاهد قم واقع در عوارضی اتوبان قم – اراک برگزار می‌کند و شطرنج بازان شرکت کننده از ۲۰ استان کشور هستند که برای دست‌یابی به عناوین برتر تا روز ۲۲ مهر ماه به رقابت با یکدیگر ادامه می‌دهند.

این دوره از پیکار‌ها علاوه بر حساسیتی که برای دست‌یابی شطرنج بازان به عناوین اول تا سوم کشور دارد، به واسطه اینکه انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا نیز محسوب می‌شود، دارای اهمیت ویژه‌ای است و چهره‌های شاخص این رده از هر استان قم به همین دلیل به قم آمده‌اند.

هیأت شطرنج استان قم نیز که بعد از چند سال یک رقابت مهم کشوری را میزبانی می‌کند، در رده سنی زیر ۱۸ سال این دوره از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی دو شطرنج‌باز و در رده زیر ۱۶ سال ۶ شطرنج‌باز را در این رقابت‌ها به میدان فرستاده تا این رشته ورزشی بخت خود را برای رسیدن به سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا مورد آزمایش قرار بدهد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون شطرنج، مسوولیت برگزاری این مسابقات بر عهده محمدرضا لاجوردی داور بین‌المللی شطرنج قم است و این چهره به عنوان سرداور نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد، ضمن اینکه مسابقات به جز روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه ۱۷ و ۱۹ مهر ماه که در نوبت‌های صبح و عصر به انجام می‌رسد، در سایر روزها، فقط در نوبت عصر برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات