یادواره شهدای مبارزه با آمریکای جنایت کار در خلیج فارس، به همت فرهنگی منطقه دوّم نیروی دریایی سپاه پاسداران و با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بندر بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۰۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده منطقه دوّم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره ضمن گرامیداشت 16 مهر ماه روز نیروی دریایی سپاه، گفت: امروز ما هرچه داریم از ایثار و از خودگذشتگی های شهدا و به خصوص شهدای نبرد با استکبار جهانی در خلیج فارس است.

سردار رمضان زیرراهی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه ای همگانی عنوان و اظهار کرد: انفاس قدسی شهدا روح تازه ای به همه انسان ها می دهد و اگر در جامعه ای فرهنگ ایثار و شهادت حاکم شود آن جامعه شکست ناپذیر می شود.

وی تصریح کرد: بعد از موفقیّت های جمهوری اسلامی ایران در جنگ با عراق در دوران دفاع مقدّس، آمریکایی ها تصمیم گرفتند تا با جلوگیری از صادرات نفت ایران مانع پیشرفت کشور ما در جنگ شوند لذا به همین خاطر تسیسات نفتی ما توسط عراق مورد حمله قرار گرفت.

فرمانده منطقه دوّم نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: پیش از حمله عراق به تأسیسات نفتی، نیروی دریایی سپاه عملیات هایی را در خلیج فارس انجام داده بود امّا بعد از این اقدام عراق، به نیروی دریایی سپاه ابلاغ شد تا عملیات های مقابله به مثل انجام دهد که رزمندگان نیروی دریایی توانستند با انجام عملیات های دریایی، صدور نفت از خلیج فارس را مختل کنند.

سردار زیرراهی خاطرنشان کرد: دشمنان در این کار شکست خوردند و در واقع این استراتژی جمهوری اسلامی ایران بود که معتقد بود اگر خلیج فارس برایش ناامن شود برای دیگران نیز ناامن می شود.

در این یادواره که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد از خانواده های شهدای مبارزه با آمریکای جنایت کار در خلیج فارس و مدافع حرم استان بوشهر تقدیر شد.

یادواره شهدای مبارزه با آمریکا در خلیج فارس، برگزار شد

نبرد نابرابر و مستقیم پاسداران انقلاب اسلامی با آمریکای جنایت کار در خلیج فارس در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۶۶ در حوالی جزیره فارسی رخ داد که دریادلان نیروی دریایی سپاه پس از مقاومت جانانه در برابر بالگرد‌های آمریکایی به شهادت رسیدند.

نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدیا دلاورمردانی بودند که در این روز به فیض شهادت نائل آمدند.

دیروز هم به یاد رشادت‌های این شهدا و دیگر همرزمانشان، آب‌های خلیج فارس در حوالی جزیره فارسی گلباران شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها