جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی از ثبت نام حدود ۲۳ هزار زائر پیاده اربعین از استان در سامانه سماح سازمان حج و زیارت تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۴۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  سید جواد حسینی در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی (ع) با اعلام این خبر افزود: این آمار مربوط به بازه زمانی چهارشنبه چهارم مهر تا امروز سه شنبه ۱۷ این ماه می‌باشد.

وی افزود: این افراد در قالب ۱۲ هزار گروه موفق به ثبت نام در سامانه برای تشرف پیاده به زیارت حضرت اباعبدلله الحسین (ع) شده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ثبت نام زائران پیاده اربعین در سامانه سماح سازمان حج و زیارت از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه چهارم مهر ماه آغاز شده است.

حسینی از متقاضیان شرکت در این همایش بزرگ دینی انتظار می‌رود از مراجعه به کنسولگری عراق خود داری و برای ثبت نام به ۲۷۳ دفتر کارگزاری در سطح مشهد مقدس و استان مراجعه کنند.

وی با بیان این که تاکنون ۱۱ هزار رواید صادر شده است؛ خاطر نشان کرد: ۵۸ موکب با بیش از دو هزار خادم از استان در مجموع ۵۸۲۲۰۰ خدمت را به زائران ارائه خواهند کرد.

جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی عنوان کرد: کار انتقال کامیون‌های حمل بار مواکب از مرز مهران، ۳۰۰ دستگاه کامیون، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد و دستگاه‌های نظافتی سبک و سنگین که امر نظافت شهر نجف را برعهده خواهند داشت؛ از جمعه هفته آینده آغاز خواهد شد.

حسینی گفت: با هماهنگی به عمل آمده علی رغم سهمیه ۶۵ هزار نفری تعیین شده برای استان، تا کنون اسکان و تغذیه ۸۵ هزار نفر از سوی ستاد خراسان رضوی مهیا شده است.

وی افزود: طرح تعریض، اصلاح و بازسازی جاده مهران تا شهر کوت برای سال اینده، طرح نذر نهال برای مسیر نجف – کربلا، گسترش راهنمایان زائر، ایجاد آشپزخانه‌های مرکزی برای تغذیه زائران، مسائل بهداشتی و امنیتی طول مسیر راهپیمایی اربعین از موارد مورد بحث در مسیر‌های نجف تا کربلا و سپس کاظمین و سامرا بود که مورد تأکید و توجه دو طرف قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بر ایجاد فضای مثبت روانی – تبلیغی، استفاده بیشتر فرهنگی و معنوی از راهپیمایی اربعین، پرهیز از ایجاد شکاف‌های ایرانی - عرب و عراقی و سنی و شیعه و وحدت و اتحاد و اتفاق و استفاده از فضای مجازی برای رشد و نشر فضایل و جلوه‌های اربعین حسینی (ع)، رعایت فرهنگ و قوانین کشور عراق، پذیرش اصل میزبانی از سوی این کشور و رعایت جایگاه مرجعیت تأکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها