خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید خالصانه همه با هم در اهداف مشترک باشیم تا از مشکلات عبور کنیم گفت: باید ما هم در جهت منافع ملی مشترک حرف بزنیم نه اینکه منافع ملی را فدای منافع حزب و نورچشمی های خود کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۰۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در جمع دست اندرکاران اجلاسیه اساتید و دانشجویان کنگره ملی شهدای استان اظهار داشت: هدف کنگره شهدا  تنها برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا نیست بلکه تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه شهادت هدف نیست بلکه شهادت در راه هدف است افزود: بزرگوارانی که در راه هدف به شهادت که عالی ترین مرتبه نزدیکی به خداوند است رسیدند به خاطر قداست آرمان های آنان است. تمام مسئله در آرمان شهدا خلاصه می شود و آن راهی است که انبیاء الهی نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان داشت: انسان باید جایگاهی از عدالت در مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی و مسئولیت های کاری پیدا کند چون انسان بالفعل یعنی انسان عاقل و بقیه اعمال ارادی و حیوانی در وجود انسان بالقوه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اهداف شهدا همان آرمان پیغمبران و پیشوایان دینی است و از بین نرفته است و همه مقدمات باید فراهم شود که نتیجه و پیام جلسه از دانشجو به سطح جامعه پیگیری اهداف شهدا باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان اظهار داشت: امروز مشکلات سر جای خودش وجود دارد و همه راه حل دارد اما مراد این نیست بلکه آنهایی که برخوردارند توقعات بالاتر از حد مجاز و تحمل کمتر دارند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آرمان شهدا را ترویج دهیم باید ما هم توقعاتمان را محدود کنیم تا توفیق پیگیری آرمانهای شهدا را پیدا کنیم. برخی افراد در قیاس با کشورهای غربی آنها را از هر لحاظ پیشرفته و برخوردار می دادند در حالیکه صحنه های میدانی خلاف این است.

عبادی با بیان اینکه وقتی تصدیق می کنیم یعنی توقعات بی جا ایجاد کرده ایم تصریح کرد: علتش این است که ما آرمانهای انقلاب و ارزش های اسلام را کنار گذاشتیم و گروه گروه شدیم و با هم رقابت می کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: حزب و جناح ها تشکیل شده و هر گروه برای اینکه رقیب را از صحنه خارج کنند همواره خود را مردمی معرفی و توقعاتی ایجاد می کنند تا رقیب را از میدان بیرون کنند و مردم را جذب خود کنند اما نتیجه عملی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: متاسفانه وعده ها و آمارهای دروغ بیداد می کنند و برای همه مردم شک ایجاد شده که حرف چه کسی را باور کنند. پس نتیجه این می شود که توقعات بالا می رود اما خبری نیست.

 وی ادامه داد:  توقعات بی اندازه عملی نیست و فقط جنبه رقابتی، تبلیغی  و گروه گرایی دارد و ایجاد مشکل می شود چون اهداف اصلی را فراموش کردیم.

عبادی با تاکید بر اینکه چنانچه خالصانه همه با هم در اهداف مشترک باشیم از مشکلات عبور می کنیم گفت: در کشورهای کفر برای خود منافع ملی تعریف می کنند که باید ما هم در جهت منافع ملی مشترک حرف بزنیم نه اینکه منافع ملی را فدای منافع حزب و نورچشمی های خود کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهدا، ایثارگران و جانبازان با رفاه و مال و ثروت به این مقام نرسیدند تصریح کرد: مقداری انصاف به خرج دهیم گروه گرایی و مختلف حرف زدن را کنار بگذاریم و برای رشد جامعه متحد شویم و اهداف شهدا را تعقیب کنیم.

 وی گفت: در حال جنگیم و اگر بر اساس ایمان حرف بزنیم بالادست هستیم اما بحث حزب و گروه و نورچشمی پیش بیاید درمانده می شویم و منافع ملی و جامعه زیر پاها له می شود.

عبادی با بیان اینکه انقلاب منحصر به ملت ایران نیست بلکه آرمان تمام آزادی خواهان جهان است خاطرنشان کرد: در مراسم پیاده روی اربعین همه شیعه نیستند هرکس نبض آرمان خواهی، عدالت طلبی و حق طبی در وجودش می زند در این برنامه شرکت می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید آرمان شهدا را فدای امیال نفسانی کنیم گفت: روح و جان کنگره شهدا  بسیار مهم است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان افزود: پرداختن به مسئله کرامات شهدا را به مسئولین توصیه کردم که مجموعه ای مستند ارائه دهند خیلی ارزرشمند است.

وی با بیان اینکه وحدت، هماهنگی و همدلی شما نشانه موفقیت در اجرای این اجلاسیه است گفت:  آن کسانی که مهمان هستند بر اهمیت جلسه می افزایند و محیط دانشگاه و دانشجویان به دلیل اهمیتی که در افکار عمومی دارند نشان ارزشمندی جلسه است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها