خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مکتب عاشورا شهدا را تربیت کرد و بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشورا همین انسان‌سازی و شهیدپروری آن است.
کد خبر: ۹۰۶۶۷۵۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

انسان‌سازی و شهیدپروری بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشوراستبه گزارش خبرگزاری بسیج ازهمدان، حجت‌الاسلام حسین افشاری در جلسه تفسیر قرآن کریم در تیپ 32 انصارالحسین(ع) و در جمع کارکنان این یگان با برشماری شاخصه‌های نهضت عاشورا اظهار داشت: این فرهنگ و مکتب عاشورا است که جمهوری اسلامی را نگه داشته و انقلاب اسلامی را پیش برده است.

وی افزود: مکتب عاشورا شهدا را تربیت کرد و بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشورا همین انسان‌سازی و شهیدپروری آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه بدعت دین در برابر دین ناب محمدی توسط دستگاه بنی امیّه را خط قرمز امام حسین(ع) و علت اصلی قیام حضرت دانست و بیان داشت: اگر قیام سیدالشهدا(ع) صورت نمی‌گرفت، اسلام ناب برای همیشه ازبین می‌رفت و اسلام منحرف و ضالّه بنی امیه برای همیشه جامعه اسلامی را فرا می‌گرفت.

وی با بیان برخی امتیازات و احکام فقهی مربوط به امام حسین(ع) گفت: زیارت امام حسین(ع) تنها زیارتی است که در همه ایام و مناسبت‌ها توصیه شده و زیارت حضرت نیز آداب خاص خودرا دارد.

افشاری ادامه داد: تربت حضرت تنها تربتی است که خوردن آن استحباب دارد و غذای نذری عزاداری حضرت نیز بنابر نظر فقهای دینی متبرّک و مقدّس و مایه شفا است.

وی در بیان فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) گفت: حفظ دین،ایجاد اتحاد،تشکیل مکتب تعلیم و تربیت و شناخت اهل بیت(ع) از جمله فلسفه‌های عزاداری ماه محرم است، بنابراین باید بر خلاف خواست و تلاش دشمنان، عزاداری‌ها و مجالس محرم و صفر را بیش از پیش زنده نگه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات