خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خبر داد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: طرح بهبود تغذیه کودکان دارای سوءتغذیه زیر پنج سال از سال ۸۶ آغازشده است و در 6 ماهه ابتدای امسال ۳۶۴ کودک بهبود و از این طرح خارج ‌شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۶۶۶۶۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

بهبود ۳۶۴ کودک دارای سوءتغذیه زیر پوشش کمیته امداد استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی بحیرایی به مناسبت روز جهانی کودک با ارائه گزارشی از کودکان دارای سوءتغذیه تحت حمایت این نهاد اظهار داشت: کودکان آسیب‌پذیرترین گروه در هر جامعه هستند و از هیچ نیاز آنها از جمله غذا، پوشاک و نیازهای دیگرشان نباید کاسته شود.

وی گفت: کمیته امداد استان همدان با تحت حمایت قرار دادن 3 هزار و ۸۳ کودک زیر پنج سال دارای سوءتغذیه تلاش دارد شرایط مناسب‌تری برای این کودکان فراهم کند تا در آینده مشکلات جسمی از آنها مبرا باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه کودکان دارای سوءتغذیه ماهیانه ۹۲ هزار تومان سبد غذایی دریافت می‌کنند، گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته با ۲۴ درصد رشد همراه بوده است.

وی گفت: کودکان دارای سوءتغذیه در شش‌ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۲۴۹ سبد غذایی دریافت کرده‌اند که هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۵۱ میلیون تومان دربرداشته است که از طریق کمک خیران و منابع کمیته امداد پرداخت‌شده است.

بحیرایی با بیان اینکه ۵۲ مادر باردار و شیرده دارای سوءتغذیه نیز تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند و ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان سبد غذایی دریافت می‌کنند، افزود: سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، گوشت، پنیر، خرما، تخم‌مرغ، حبوبات و شیر است.

وی با بیان اینکه کودکان خالق زیباترین احساس‌ها و عشق‌ها هستند، گفت: ۴۸۹ کودک زیر ۶۰ ماه دارای سوءتغذیه پشت نوبت این طرح قرار دارند و نیکوکاران می‌توانند با دستان پرمهر خود به‌صورت نقدی و یا غیر نقدی در تهیه سبدهای غذایی برای کودکان، ما را یاری کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان همچنین یادآور شد: طرح بهبود تغذیه کودکان دارای سوءتغذیه زیر پنج سال از سال ۸۶ آغازشده است و در 6 ماهه ابتدای امسال ۳۶۴ کودک بهبود و از این طرح خارج ‌شده‌اند.

وی همچنین در پایان گفت: 2 میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است و ۷۳۱ کودک دارای سوءتغذیه بهبود یافته و از طرح خارج‌ شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات