ولی‌الله محمدزاده با بیان اینکه 6 ماه نخست امسال 3 هزار تن انواع آبزیان اعم از خاویار، کپور، گوشت ماهیان خاویاری، کیلکا و قزل‌آلا صادر شده است گفت: پیش بینی می شود امسال 100 هزار تن انواع آبزیان در مازندران تولید شود.
کد خبر: ۹۰۶۶۶۰۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ولی‌الله محمدزاده با بیان اینکه 6 ماه نخست امسال 3 هزار تن انواع آبزیان اعم از خاویار، کپور، گوشت ماهیان خاویاری، کیلکا و قزل‌آلا صادر شده است گفت: پیش بینی می شود امسال 100 هزار تن انواع آبزیان در مازندران تولید شود.
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه کپور به کشور عراق، خاویار به کشورهای اروپایی و گوشت ماهیان خاویاری، قزل‌‌آلا و کیلکا به کشور روسیه صادر شده است افزود: پارسال 95 هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شده که زمینه ایجاد اشتغا برای 12 هزارنفر بطور مستقیم با 800 میلیارد تومان گردش اقتصادی، را فراهم کرده است.
محمدزاده با اشاره به اینکه 160 نیرو و تجهیزات لازم در امر حفاظت از منابع آبزیان فعالیت داشته و با صیادان غیرمجاز در سواحل و استان است مقابله و برخورد می‌کنندگفت: ارتقاء سرانه تولید آبزیان و توسعه بازار و صادرات آن از مهم ترین برنامه‌های شیلات بوده و 28 بازار مدرن و سنتی عرضه ماهی در شهرستان ‌های مختلف به ویژه شهرهای ساحلی مستقر هستند.
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به وجود 190 مرکز عرضه ماهی از فعالیت 40 کارخانه، مرکز عمل‌آوری و فرآوری آبزیان برای تولید کنسرو ماهی، کنسرو کیلکا، ماهی فرآوری شده و آماده طبخ در استان خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها