خبرگزاری بسیج: کارشناس مباحث مهدویت و آخرالزمان، در همایش فرهنگ مهدویت ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک اداره بهزیستی شهرستان ری، فرهنگ مهدویت را یکی از مهم ترین ویژگی های شیعیان دانست.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۶۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

مرتضی رجبی ، کارشناس مباحث مهدویت و آخرالزمان، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در همایش فرهنگ مهدویت در جمع مدیران و مربیان مهدهای کودک اداره بهزیستی شهرستان ری، با اشاره به اینکه فرهنگ مهدویت یکی از مهم ترین ویژگی های شیعیان است، اظهار داشت: یاس و نا امیدی از جمله خطراتی است که هر جامعه را تهدید می کند و ما هرچقدر فرهنگ مهدویت را در جامعه تقویت کنیم روح امید بخشی را تقویت کرده ایم. بنابر این با برگزاری همایش مهدویت برای مدیران و مربیان مهدهای کودک تلاش می کنیم فرهنگ مهدویت از کودکی در آحاد افراد جامعه نهادینه شود چرا که این موضوع یک حس تعالی به انسان می دهد و انسان ایمان پیدا می کند که خدا ما را رها نکرده و مثل فرزندی که می داند پدر و مادر به او توجه دارند و هر کجا نیاز باشد به او کمک می کنند، خداوند نیز انسان را رها نکرده و یک حس تعالی و مثبت در انسان ایجاد شده و نیز باعث یک حس خود کنترلی هم  می شود نه به عنوان یک نگاه پلیسی بلکه با نگاه رافت موجب خود کنترلی می شود تا فرد مراقبت بیشتری نسبت به رفتار خودش داشته باشد و احتمال خطا و انحراف در او کمتر می شود.

وی افزود: با ترویج فرهنگ مهدویت یک زندگی با تقوا در جامعه ایجاد می شود و اگر   مربیان جامعه و کسانی که در امور فرهنگی و تربیتی کار می کنند این فرهنگ را، هم خودشان باور داشته باشند و هم به فرزندان ما تعلیم بدهند باعث می شود یک جامعه با نشاط تر و پر امید تر داشته باشیم.

حس مهدویت حس یک خانواده است اگر حس خانواده و همبستگی و اتحاد را نداشته باشیم وباهم بیگانه باشیم و حس نسبت به هم هیچ احساس مسئولیت و وظیفه نکنیم همین اتفاقی می افتد که در بازار ارز مردم به دنبال یک منفعت هستند و مهم نیست دیگران ضرر کنند در حالی که ما در مهدویت یک خانواده هستیم و چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار.

اگر نسبت به هم بی تفاوت باشیم نشان دوری از فرهنگ مهدویت است ما یک پیشوا و آقا داریم که باید تحت زعامت او زندگی کنیم اگر ما فرهنگ جامعه را از مهدویت تهی کنیم جدایی و فاصله ها زیاد می شود. در جوامع غربی هم سختگیری های قانونی و مجازات وجود دارد اما در فرهنگ اسلامی نگاه پدرانه و محبت آمیز است با اختیار و اشتیاق کارها را انجام می دهند.

 

 

 

ارسال نظرات