عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از روند کُند کاهش قیمت دلار انتقاد کرد و گفت:علاوه بر منطقی شدن قیمت دلار باید ثبات در بازار ارز ایجاد شود.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۰۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره وضعیت نرخ ارز،گفت: سقوط آزاد قیمت ارز قابل پیش بینی بود هرچند که همچنان سوداگران بازار ارز با کارشکنی قصد حفظ التهاب در بازار را دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:روند کاهش قیمت ارز باید تداوم یابد چرا که با وجود ریزش نرخ ها،همچنان بخشی از قیمت ارز کاذب بوده و نرخ کاذب دلار یکی از موانع توسعه بخش تولید است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:علاوه بر لزوم منطقی شدن قیمت دلار باید به موضوع ایجاد ثبات در بازار ارز توجه جدی شود تا شرایط برای انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی فراهم شود.

روند نزولی قیمت سکه کُند است  

حسن‌پور بیگلری در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:قیمت طلا بر مبنای قیمت های جهانی طلا و موضوع رشد نرخ ارز با افزایش روبرو شد اما با وجود روند کاهشی قیمت دلار، روند نزولی قیمت سکه طلا، کُند است و باید نرخ ها در بازار طلا نیز تعدیل شود.

مدیریت صحیح و اعمال سیاست های ارزی مناسب ثبات را به بازار ارز باز می گرداند

وی ادامه داد:دولت یازدهم در طول فعالیتش توانست ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کند بنابراین علی رغم تحریم های آمریکا می توان با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های ارزی مناسب ثبات را به بازار ارز بازگرداند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در کنار کاهش قیمت دلار دولت باید شرایط را برای سوق نقدینگی به بخش های تولید و بازار سرمایه فراهم کند از طرفی باید قیمت کالاهای مختلف که به بهانه نرخ رشد ارز، گران شده کاهش یابد.

ارسال نظرات