مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی خبر داد:
مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی در جمع خادمیاران رضوی استان کرمان گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح خادمیار رضوی در کشور ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۶۶۳۸۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، علی اکبر عصارنیا مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی در اولین نشست توجیهی مسئولان کانون‌های خادمیاری محله‌ای، تخصصی و رابطان شهرستان‌ها که در محل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمان برگزار شد، خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) را آرزوی بزرگی برای همه شیعیان دانست و اظهار کرد: پیش از این خادمی تنها به حرم مطهر رضوی محدود می‌شد، اما در دوره مدیریت جدید آستان قدس رضوی، دایره خدمت و خادمی حضرت رضا (ع) به خارج از محدوده حرم مطهر گسترش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرایطی فراهم شده که عموم علاقه‌مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی می‌توانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه‌ها و مؤسسات آستان قدس رضوی بیابند.

مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی با بیان اینکه افراد از هر شهر و روستا در هر نقطه از کشور می‌توانند خدمتگزار این آستان ملکوتی باشند، ابراز کرد: خادمیاران پس از ثبت نام اولیه در سایت، به تناسب توانمندی و تخصصی که دارند می‌توانند در شهر خودشان به محرومان و نیازمندان خدمت کنند، همچنین در طول سال نیز چند نوبت از توفیق تشرف و خدمت در حرم مطهر بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه خدمت در خارج از محدوده حرم مطهر رضوی افراد بی‌شماری توانسته‌اند خدمات تخصصی در عرصه‌های مختلف به زائران این بارگاه و محرومان ارائه دهند.

عصارنیا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر در سراسر کشور در سامانه خادمیاران رضوی ثبت نام کرده‌اند، گفت: استان کرمان با ثبت نام ۶ هزار نفربه لحاظ استقبال از این طرح در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از طریق دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها مختلف زمینه جذب و ساماندهی خادمیاران فراهم شده است، عنوان کرد: خادمیاران می‌توانند در حوزه‌های مختلف از قبیل: اردو‌های جهادی، زیارت اولی‌ها، زائران محروم، فرهنگی – آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، بهداشت و درمان، اطعام و حمایت مالی از محرومان، مشاوره و روانشناختی و خادم‌یاران ستادی و... مشغول به خدمت شوند.

عصارنیا گفت: کلیه خادمیاران که توفیق خدمت و تشرف به حرم مطهر را پیدا می‌کنند در ۱۰ سال اول خدمت به عنوان خادمیار شناخته و پس از آن به درجه خدمه یا خادمی ارتقاء می‌یابند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها