تا 20 مهرماه با شعار آینده را باید ساخت هفته ملی کودک است که همزمان با این هفته طرح تامین یک وعده غذای گرم در 66 روستا مهد تحت نظارت بهزیستی استان زنجان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۳۶۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان محمد محمدی گفت: در راستای اجرای طرح بهبود تغذیه کودکان 3 تا 6 سال خانواده های نیازمند مناطق روستایی وکاهش فقرغذایی این طرح برنامه ریزی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای این طرح در مدت 12 روز، بصورت 5 روز در هفته افزود: مراقبت تغذیه ای کودکان و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی از اهداف طرح تامین یک وعده غذایی گرم است که برای بهبود تغذیه ای در زمینه 4 عامل اساسی شامل درآمد، دسترسی به غذا، فرهنگ تغذیه ای ،دسترسی به خدمات بهداشتی و راهکار های مختلف به طور هماهنگ عمل می کنند.
وی با تاکید بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه از کودکی از آیین شروع به کار باشگاه کتابخوانی در این هفته خبر داد و خاطر نشان کرد: باهماهنگی صورت پذیرفته کودکان می توانند بصورت رایگان عضو کلیه کتابخانه های استان شوند تا در سنین مدرسه براحتی کتاب دریافت نمایند.
وی برگزاری ایستگاههای نقاشی با موضوع آرزوی من، نشست تخصصی در زمینه کودکان با صاحب نظران این حوزه و حضور کودکان کار و کودکان معلول در فعالیت های هفته ملی کودک را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و تصریح کرد: محدویت های جسمی و روند روبه رشد عقلی کودکان معلول ایجاب می کند که حمایت های ویژه ای برای این گروه در نظر گرفته شود تا آنها نیز چون کودکان سالم از امکانات و شرایط مساوی و برابر بهره مند شوند.
محمدی حمایت و حساس سازی جامعه نسبت به دوران کودکی و اهمیت توجه به حقوق انسانی  کودکان را به عنوان سرمایه های ملی ایران اسلامی مهم دانست و گفت: آگاهی و فرهنگ جامعه نسبت به رشد و تکامل جسمی، روحی، ذهنی و اجتماعی کودکان باید افزایش یابد ودر این راستا نقش مهدهای کودک، مربیان، مدیران و والدین بسیار برجسته و حائز اهمیت است.

 در حال حاضر 165 مهدکودک شهری و روستایی در سطح استان زنجان فعالیت می کنند که 32 مهد دارای رتبه بندی 4 تا یک ستاره هستند و نزدیک به 6 هزار کودک زنجانی از خدمت آن بهره مند می شوند

 

ارسال نظرات