مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اشاره به پایان فصل خرید دانه روغنی کلزا و محصول استراتژیک گندم در مازندران گفت: امسال 86 هزار و 877 تن گندم و 31 هزار و 617 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۲۰۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اشاره به پایان فصل خرید دانه روغنی کلزا و محصول استراتژیک گندم در مازندران گفت: امسال 86 هزار و 877 تن گندم و 31 هزار و 617 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.
سید محمد جعفری با بیان اینکه همه مطالبات گندمکاران و کلزاکاران مازندران پرداخت شد افزود: گندمکاران استان امسال بیش از 116 میلیارد تومان و کلزاکاران نیز 86 میلیارد تومان از سامانه خرید تضمینی بانک عامل دریافت کردند.
به گفته جعفری؛ بیشترین مراکز خرید در شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا و میاندرود بوده و شهرستان بهشهر نیز بیشترین آمار تحویل گندم و کلزا را در استان داشت.
وی، قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم خریداری شده براساس 2 درصد افت غیرمفید و 4 درصد افت مفید را هزارو 300 تومان و هر کیلو دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و 10درصد رطوبت را 2هزارو 866 تومان اعلام کرد.
جعفری به افزایش حدود دوبرابری تولید کلزا امسال در استان اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال 17 هزار تن کلزا در مازندران تولید شد که این رقم امسال به بیش از 31 هزار تن رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها