خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست اعضای هیات مدیره انجمن موسسات فرهنگی و هنری گفت: ارائه‌ ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه فرهنگ و هنر نه تنها یک ضرورت است بلکه به مرحله‌ اضطرار رسیده است.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۸۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور اظهار داشت: در برهه‌ کنونی باید اصحاب فرهنگ و هنر با ارائه‌ طرح‌ها و ایده‌های نو و خلاقانه و مشارکت در طرح های بزرگ فرهنگی و هنری، مسیر حرکت به سمت تعالی و توسعه را پرشتاب‌تر و قوی‌تر طی کنند.

وی افزود: حوزه‌ فرهنگ و هنر هزینه‌بر نیست بلکه حوزه‌ی ثروت‌خیز و بهترین جایگزین برای سایر منابع درآمدسازی است و موسسات فرهنگی و هنری می‌توانند با جذب مشارکت‌های مردمی فرهنگ و هنر را به یک جریان ثروت‌خیز در جامعه تبدیل کنند.

محمدپور تاکید کرد: سرمایه‌های بخش خصوصی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند به سمت عرصه‌ فرهنگ و هنر گسیل شود و نمود عینی آن حضور بخش خصوصی در حوزه‌ی فیلم و سینما و افزایش ٦٠ درصدی صندلی‌های سینما در طول یک سال گذشته در استان است.

وی بر لزوم ارائه‌ کالای فرهنگی باکیفیت تاکید کرد و گفت: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت بسترسازی برای ارائه‌ کالا و خدمات فرهنگی باکیفیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مدیران موسسات فرهنگی و هنری خواست تا با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ‌ایجاد زمینه برای گفت و گو‌های فرهنگی و هنری و ارائه‌ی ایده‌های خلاقانه زمینه را برای تعالی و توسعه فرهنگی بیش از پیش در جامعه فراهم‌ کنند.

محمدپور گفت: موسسات فرهنگی و هنری بهترین جایگزین دولت، برای تصدی‌گری فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند و سیاست دولت تدبیر و امید نیز این است که مردم متصدی مسائل و موضوعات فرهنگی و هنری باشند.

وی بیان کرد: در حوزه‌ فرهنگ و هنر اگر صرفا به امکانات دولتی متکی باشیم نمی‌توانیم به توسعه‌ مطلوب دست یابیم چراکه نقش دولت بایستی تولی‌گری و سیاست‌گذاری و رفع مشکلات و موانع باشد.

 

ارسال نظرات