خبرگزاری بسیج: فرماندار ویژه شهرستان ری بر رعایت حقوق بیت‌المال، صرفه جویی در هزینه‌ها و پرهیز از دوباره ‌کاری در طرح‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران باید از پرداختن به حاشیه ها پرهیز و وقت خود را در امور مهم کشور صرف کنند.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۶۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری اظهار داشت: یکی از چالش های امروز در بخش مدیریت اتلاف وقت آنها در حاشیه های بی ارزش و بی اهمیت است.

وی یادآور شد: بی اخلاقی و پرداختن به امور بی اهمیت، کشور را از اهداف مهم و اساسی باز می دارد و تهدید و خطرات عدیده ای را به همراه دارد.

جمالی پور افزود: بزرگ نمایی عیب ها از سوی مدیران و مسئولان نه تنها پیشرفتی ندارد بلکه کشور را با بحران و چالش های جدی مواجه می کند.

معاون استاندار به اهمیت حوزه آموزش و پرورش در جوامع امروز اشاره کرد و گفت: کشور دارای سه وجه خانواده، جامعه و مدرسه است که هر سه رکن در کنار یکدیگر نقش موثری را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: توجه به نظام آموزشی و اهمیت در انتخاب معلم در ساخت جامعه ای توسعه یافته بسیار اهمیت دارد به گونه ای که در کشور ژاپن برای انتخاب و استخدام معلم همه جوانب ریشه یابی و سنجیده می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: نظام استخدامی و جذب معلم باید با نکته سنجی و دقت انجام شود چرا که آموزش و پرورش در ساختن جامعه نقش مهم و موثری  دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط گسترده بین خانواده و نظام آموزشی اثرات مطلوبی را به همراه دارد، افزود: استفاده از ظرفیت های اولیای دانش آموزان سبب رفع بسیاری از معضلات و مشکلات می شود.

جمالی پور در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد افراد مستخدم کشور ناکارآمد هستند، گفت: متاسفانه در جذب این افراد دقت کافی نشده و هم اکنون مشکلات زیادی را ایجاد کرده اند.

وی افزود: تعهد و وجدان کاری موجب پیشرفت و توسعه می شود و باید ترویج فرهنگ تعهد پذیری از دوران ابتدایی در نظام آموزشی عملیاتی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: متاسفانه امروزه اشرافی گری بدون حساب در جامعه ترویج یافته واین معضل نیاز به فرهنگ سازی دارد و اصلاح این امور نیز به برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه نیاز دارد.

شهردار منطقه ۲۰ (شهرری) نیز در ادامه این جلسه گفت: نگاه شهرداری به آموزش و پرورش انتفاعی نیست چرا که این نظام برای آینده کشور تاثیرگذار و مهم است.

فرهاد افشار با اشاره به اینکه توجه به نظام آموزش و پرورش سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، یادآور شد: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه ها در کنار آموزش و پرورش است.

وی افزود: ورود دانش آموزان به عرصه فضای مجازی موجب تبادل اطلاعات در بین آنها شده و دانسته های آنها در هر زمینه ای نسبت به والدینشان بیشتر است.

افشارعنوان کرد: حضور مشاوران آموزشی در کنار خانواده ها یک نیاز و ضرورت به شمار می رود تا والدین بتوانند فرزندان خود را در حوزه فضای مجازی کنترل کنند.

ارسال نظرات