خبرگزاری بسیج: رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: اهدای کمک های مردمی به این نهاد حمایتی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۶۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

مینا رجایی اظهار داشت: مشارکت های مردمی شهرستان ری در زمینه نقدی از سه میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال در سال گذشته به سه میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مشارکت های خدماتی شامل کمک هزینه تحصیلی، معیشتی و تامین جهیزیه می شود، گفت: همچنین در سال جاری مبلغ مشارکت خدماتی از ۸۵ میلیارد و ۴۸۶ ریال به یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال رسیده است.

رجایی با بیان اینکه در نیمه نخست سالجاری جذب فطریه و زکات ۲۶ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: میزان جمع آوری فطریه در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از مبلغ پنج میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال به ۶ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال رسیده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه به طرح حامی اشاره کرد و افزود: طرح حامی با هدف حمایت گسترده از جامعه هدف بهزیستی و جذب مشارکت های مردمی اجرا شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتبارات طرح حامی شهرستان ری از ۴۷۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به ۵۸۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال افزایش یافته که در این زمینه نیز ۲۱ درصد رشد داشته ایم.

رجایی گفت: جهت دهی و برنامه ریزی در راستای افزایش جلب و جذب مشارکت های مردمی و ایجاد حساسیت در بین مردم برای فعالیت و مشارکت در بهزیستی از نکات مهم و مورد توجه در این بخش به شمار می رود.

وی اضافه کرد: کمک‌های مردمی سبب دلگرمی نیازمندان و نیز تشویقی برای جلب مشارکت‌های بیشتر به شمار می رود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه خدمات پزشکان، داروخانه و آزمایشگاه‌ها نیز مورد نیاز مددجویان بهزیستی است، یادآور شد: خدمات غیرنقدی از قیبل تامین مواد غذایی، لباس و وسایل توانبخشی نیز مورد نیاز مددجویان سازمان بهزیستی محسوب می شود.

بر اساس این گزارش ۱۸ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارد.

شهرستان ری با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

ارسال نظرات