کرسی آزاد اندیشی با موضوع «اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم، ممکن یاغیر ممکن» در قالب استاد طلبه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۰۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این کرسی که با محوریت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد زهرا گنجی به عنوان ارائه کننده، محبوبه زعیمیان منتقد و  زهرا صادقیان داور کرسی به تبیین و بررسی موضوع پرداختند.
زهرا گنجی در راستای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی و تأثیرگذاری نقش زنان گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم با وجود شرایطی مانند حمایت از تولیدات ملی؛ مدیریت درست منابع ارزی؛ مدیریت مصرف؛ نبودن اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار و همت همه اعم از مسئولین و مردم برای تحقق آن؛ ارتقا فعالیت‌های اقتصاد‌ی دانش بنیان و ... امکان پذیر خواهد بود.
پس از بررسی نظرات استاد منتقد داور کرسی با جمع بندی مطالب افزود: اقتصاد مقاومتی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یعنی اقتصاد غیر شکننده و در عین حال پاسخگو در زمینه‌های مختلف که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها با باور ومشارکت همگانی، اعمال مدیریت‌های عقلانی و مدبرانه، با مقاوم کردن اقتصاد، استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی، حمایت از تولیدات ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، کاهش وابستگی به نفت، انجام فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان و ... که با همت والای زنان امکان پذیر خواهد بود و می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.
ارسال نظرات