خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:

ماموریت FATF ضربه عظیم به امنیت کشور است/یک ننگ تاریخی برای رفع مقطعی مشکلات

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: اگر در برجام به علت تعجیل و بی تدبیری اقتصاد ما به مخاطره افتاد امروز بنا دارند با تصویب توافقنامه ننگین FATF امنیت کشور را نیز که با خون شهدا و خون دل مردم به دست آمده به مخاطره بیندازند.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۷۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

خبرگزاری بسیج قزوین: مهمترین راهکار دولت برای برون رفت از مشکلات در همه جنبه‌ها روی آوردن به مذاکره با دول غربی و در ادامه آن انجام توافق برجام با توجه به هشدار‌های مقام معظم رهبری بود.
پس از گذشت حدود ۳ سال از این توافق و با خروج آمریکا از توافق نامه مذکور و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر"خسارت محض" بودن برجام امروز دولت مردان راه حل جدید برای خروج از مشکلات را ورود به توافق نامه AFTF می‌دانند.
سرهنگ عباس کاظمی مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، در خصوص توافق FATF، چیستی و چرایی ورود ایران به این توافق با خبرنگار خبرگزاری بسیج به گفت و گو نشست.
کاظمی اظهار کرد: توافق نامه FATF از نگاه و در راستای ارزش‌های انقلابی یک قرارداد استعماری به نظر می‌رسد و اینکه امروز برخی از اعضای مجلس شورای اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور تاکید زیادی برای پیوستن به این توافق دارند ریشه در دیدگاه مثبت آن‌ها به غرب دارد.
تفکرات لیبرالی مانع از درک ضرر‌های FATF
وی ادامه داد: امروز برخی از بدنه تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام ما در محاسبات خود دچار نوعی خوش بینی به غرب و آمریکا هستند.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: این عده عزت و منافع ملی را در رتبه‌ای بعد از اعتماد نسبت به غرب قرار داده اند، زندگی طولانی مدت در غرب و نیز تحصیل با آن دیدگاه، ارتباط فکری تنگاتنگ با نگاه لیبرالی بر آنان غلبه کرده است، لذا ریشه این پافشاری را باید در این نکات باز یافت.
این مسئول تبیین کرد: اگر در برجام به علت تعجیل و بی تدبیری اقتصاد ما به مخاطره افتاد امروز بنا دارند با تصویب توافقنامه ننگین FATF امنیت کشور را نیز که با خون شهدا و خون دل مردم به دست آمده به مخاطره بیندازند.
کاظمی عنوان کرد: ماموریت FATF ضربه عظیم به امنیت کشور است و هدف اصلی غربی‌ها از این قرار داد با در بر گیری محاسبات سیاسی و با به کار گیری آیین نامه‌ها و اساسنامه‌ها در پی بی ثبات کردن کشور‌های مستقل هستند.
این مسئول تاکید کرد: نکته‌ای که باید در قرارداد FATF به آن توجه کنیم این است که به قدر کافی حجت وجود دارد که این قرار داد جز خسارت و هزینه بیشتر برای نظام دستاورد دیگری نخواهد داشت.
چگونه می‌شود سردم داران تروریست بین المللی ناظرین FATF باشند؟
وی گفت: اگر FATF مدعی است که می‌خواهد با منابع مالی شبکه تروریسم مقابله کند چرا در عمل اینگونه نیست و چشمه‌های نقض آن فراوان است؟ نقد‌های زیادی به این ادعا وارد است و یکی از اصلی‌ترین نقد‌های ما مجموعه ناظرین بین المللی FATF هستند که به واقع منشا بین المللی ترور محسوب می‌شوند.
کاظمی مطرح کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به طور واضح مبدا، تربیت کنندگان و پشتوانه اصلی مالی تروریسم در سطح منطقه و بین المللی هستند و این موضوع برای همه دنیا روشن است و همین کشور‌ها ناظر بر اقدامات سایرین می‌باشند؟ به راستی چه توجیه و چه پاسخی برای این سوال وجود دارد؟
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تبیین کرد: در مجموع ۳۷ کشور عضو FATF نام برخی کشور‌های حامی تروریست دولتی به چشم می‌خورد و با این حال جوابی برای اذهان عمومی هرگز داده نمی‌شود که این‌ها چگونه قرار است در برابر تروریست بایستند.
در تعریف مفاهیم با غرب متفاوتیم، چگونه ذیل یک تفاهم قرار می‌گیریم؟
وی یادآور شد: اساسا مفهوم حقوق بشر از نگاه ما و از نگاه کشور‌های اروپایی متفاوت است، ما نگاه آن‌ها را مخالف با عدالتخواهی می‌دانیم چطور می‌توانیم ذیل قرارداد و تفاهم نامه‌ای قرار بگیریم که در مبنای آن با هم متفاوت هستیم.
کاظمی تصریح کرد: این‌ها گروه اقلیتی را که در بخش کوچکی از فلسطین با دست خالی در برابر ارتش سفاک و تا بن دندان مسلح صهیونیستی ایستاده اند را تروریست می‌دانند، اما رژیم صهیونیستی را که حتی به یک نوزاد رحم نمی‌کند را ذیل تروریست نمی‌دانند در حالی که از نگاه ما فلسطینی‌ها دست به دفاع مشروع زده اند.
وی بیان کرد: چرا آقایان برای عبور مقطعی از یک مشکل می‌خواهند یک ننگ تاریخی را به پای ملت شریف ایران بنویسند که جز کرنش و تسلیم برای ما چیز دیگری نخواهد داشت.
این مسئول با اشاره به تجربه برجام مطرح کرد: برای ما ثابت شده است که این راه‌ها مشکل ما را حل نمی‌کند بلکه ما را در رسیدن به هدفمان دچار مشکل نیز می‌نماید.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: معتقدیم که FATF دامی برای متوقف کردن ایران در برنامه‌های امنیتی است و باید در برابر قرارداد اینچنینی که سراسر ضرر خواهد بود، ایستاد.
1004/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها