نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب FATF نه تنها تحریم‌ها برداشته نمی‌شود بلکه به یک تحریم دیگر و خطر قطعی ورود پیدا کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۲۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضو؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عصر روز گذشته در جمع دانشجویان بسیجی مشهد در محل ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی؛ گفت: استعمار برای اینکه بتواند جلوی حرکت‌های ناب و انقلابی را بگیرد مسیر‌هایی دارند و سعی می‌کنند انقلابی‌های استقلال طلب را با قرار دادن در این مسیر‌ها مدیریت کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب برای رسیدن به اهدافش در مسیر دشمن حرکت نکرده و طبق برنامه‌های خودش پیش رفته و دشمن را علی‌رغم امکانات زیاد، ناامید کرده است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن ابتدا که برگ برنده داشت یک طرفه معاهده الجزایر را فسخ کرد و به ما حمله کرد، تا جایی که امید پیروزی داشتند و بعد از مدتی که در چند عملیات پیروز شدیم، تحلیل‌ها متفاوت شد و از آنجا بود که ورود دولت‌ها و مجامع بین‌المللی برای میانجی‌گری شروع شد.

پژمانفر ادامه داد: این میانجی‌گری‌ها اگرچه در ظاهر رفع خصومت بین ایران و عراق بود، اما در واقع آن‌ها وقتی قدرت‌نمایی ما را دیدند، میانجیگری کردند و این مسئله جای تأمل دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان‌های ملی گرا اصرار داشتند که پای میز مذاکره بنشینیم؛ اظهار کرد: جمله امام راحل که «ما مسئله جنگ را در میدان جنگ حل می‌کنیم» یک راهبرد و ابتکار عمل بود و در غیر این صورت بخش قابل ملاحظه‌ای از خاکمان که اشغال شده بود را باید واگذار می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز ایران مشابه همان زمان است؛ تشریح کرد: توانمندی نظامی نیرویی بازدارنده و ضامن امنیت است، اما در اوایل انقلاب با خیانت دولت بازرگان که معتقد بود ما نیازی به هواپیما و جنگنده نداریم، همه قرارداد‌هایی که هزینه‌اش را پرداخت کرده بودیم، لغو کرد تا به جای آن تراکتور و ادوات وارد کشور شود، اما نه پول برگشت و نه تراکتور آمد!

پژمانفر افزود: قدرت بازدارنده دیگر موضوع هسته‌ای است، ما با توجه به مبانی اعتقادی اسلام نمی‌توانیم سلاح هسته‌ای داشته باشیم، اما داشتن ظرفیت غنی‌سازی و موشک‌های دوربرد ترسی در دشمن ایجاد می‌کرد که بعد از برجام از بین رفت و ما این توان را از دست دادیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴ دسته تحریم از جمله تحریم‌های هسته‌ای، نظامی، حقوق بشر و دفاع از تروریسم علیه ایران اعمال می‌شود؛ اضافه کرد: برای هر دسته از این تحریم‌ها بهانه دارند، به طوری که فقط ۲۷ تحریم حقوق بشری داریم و هر کدام از این تحریم‌ها عوامل خودش را دارد که یکی برای دیگری برداشته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوع که با برجام، تمام تحریم‌ها لغو می‌شود یک دروغ محض بود که فریاد زدند و اکنون حرفشان را عوض کردند و می‌گویند منظورمان تحریم‌های هسته‌ای بوده است.

پژمانفر تاکید کرد: برجام به هیچ وجه قادر به برداشتن تمام تحریم‌ها نیست، این مغالطه‌ای بود که اگر برجام را قبول نکنیم سایه جنگ بر سرمان است، در حالی که برجام ما را به سایه جنگ نزدیک‌تر کرد، کشوری که خلع سلاح شود امکان اینکه مورد حمله قرار بگیرد، بیشتر است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای برطرف شدن تحریم‌ها باید علت تحریم‌ها را برطرف کنیم، اساس تحریم‌ها از نظر استکبار، انقلاب است و به‌تبع آن گفتمان ما جلوی تک قطبی شدن دنیا را گرفت.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینید موضوع حجاب در ایران یکی از بهانه‌های آن‌ها برای اعمال تحریم است، اما در عربستان مشکلی با حجاب ندارند، موضوع قابل تأملی است که اثبات می‌کند که این مسائل بهانه‌جویی‌ها برای مبارزه با تفکر انقلاب است که منافع‌شان را در جهان به‌خطر انداخته است.

پژمانفر در رابطه با FATF گفت: این مسئله از خرداد سال ۹۵ شروع شد، زمانی که وزرای خارجه و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تعهدی را پذیرفتند تا وارد این توافقنامه بین‌المللی شویم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی موضوع علنی شد، دستگاه‌های بالادستی نظام نسبت به پیوستن ایران به این معاهده بین‌المللی اظهار نگرانی کردند و قرار شد که یا به تایید شورای عالی امنیت ملی برسد و یا در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی ادامه داد: دولت که مطمئن بود این مطلب از مسیر شورای امنیت ملی به تصویب نمی‌رسد، در قالب یک لایحه به مجلس فرستاد و برای رفع ظاهری مخالفت‌ها و نگرانی‌ها یک اعلامیه تفسیری در سه بند تدوین و ضمیمه لایحه کرد که از نظر حقوقی و بین‌المللی هیچ ضمانتی ندارد!

پژمانفر با شرح و استناد به بند‌هایی از معاهده FATF و پیامد‌های منفی و غیرقابل برگشت پیوستن به این کنوانسیون؛ اظهار کرد: این موضوع استقلال و آزادی ملت ایران را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خارنشان کرد: اگر گفته شود برای پیوستن به این کنوانسیون شرط می‌گذاریم و حق تحفظ برای کشور قائل می‌شویم، غیرممکن است چرا که در معاهدات بین‌المللی ارزش بر این است که همه کشور‌های عضو توافق کنند نه اینکه هر دولتی برای خودش شرط‌هایی بگذارد.

وی تاکید کرد: این که ادعا می‌شود ما باید به این معاهده بپیوندیم تا اعتماد دنیا را جلب کنیم و باور کنند سلاح هسته‌ای نداریم، دلیل قابل قبولی نیست.

پژمانفر افزود: اروپا گفته است اگر عضو این کنوانسیون نشوید ما هم در برجام پایبند نیستیم و هیچ تحریمی را برنمی‌داریم، اروپایی که علنی اعلام کرده بدون هماهنگی با آمریکا نمی‌تواند هیچ تحریمی را بردارد!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز امکان برداشتن تحریم‌ها نیست، چون آمریکایی‌ها از برجام رفته‌اند؛ ادامه داد: این ضرر محض است که ما می‌پذیریم تمام گردش‌های مالی خودمان را لحظه به لحظه دسترسی داشته باشند و برای بانک‌های ما تعیین تکلیف کنند.

وی یادآور شد: اگر تا امروز بانک‌های آمریکایی و اروپایی ما را تحریم می‌کردند، بعد از پیوستن به این کنوانسیون، بانک‌های داخلی هم با دستور آنها، خودمان را تحریم می‌کنند!

پژمانفر با بیان اینکه برای رسیدن به یک امر محتمل ضعیف که برداشته شدن تحریم‌ها از سوی اروپاست، وارد یک تحریم و خطر قطعی می‌شویم؛ گفت: متاسفانه با شانتاژ رسانه‌ای سعی در وارونه جلوه دادن این واقعیت دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با پیوستن به این کنوانسیون مشکلاتمان بیشتر می‌شود و همانطور که نسبت به قبل برجام دستمان بازتر بود و برجام مشکلاتمان را اضافه کرد، این کنوانسیون نیز اضافه می‌کند.

وی تصریح کرد: پیوستن به این معاهده بین‌المللی قطعا خیانت است و با توجه به اینکه در مجلس برای این موضوع رأی‌گیری می‌شود، مردم باید فعالانه در این موضوع مطالبه‌گری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها