خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت 20 روز 360گروه جهادی را به مناطق محروم اعزام کردیم گفت: در مجموع 3هزار و 553نفر از جوانان در عرصه های مختلف فعالیت کردند که 2هزار و 205نفر برادران و یک هزار و 348نفر خواهران بودند.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۰۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرگرد مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در رزمایش  اقتدار عاشورایی بسیج که با نام سپاهیان محمد رسول الله2 نام گرفت؛ خدمات رسانی به محرومین توسط جهادگران از نهم تا 29شهریورماه در سراسر کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت گروه های جهادی در طول سال در روستاها است عنوان داشت: در  رزمایش، حضور جهادگران برای خدمات رسانی به مردم در حاشیه شهرها بود که با وجود جمعیت بالا در برخی جاها به لحاظ محرومیت اوضاع بحرانی دارند.

مسئول بسیج سازندگی استان اضافه کرد: در ابتدا مقرر شد در کل کشور بیش از 7هزار گروه جهادی فعالیت کنند که 220گروه جهادی سهمیه استان بود.

وی خاطرنشان کرد: بازه زمانی کوتاه و حجم کار بالا بود بنابراین جلسه ای با استانداری برگزار کردیم و مقرر شد همه شهرستانها جلسه ستاد پشتیبانی گروه های جهادی با ریاست فرماندار تشکیل دهند و تأمین عرصه ها و اعتبارات مورد نیاز انجام شد.

اعزام بیش از 3500 جهادگر به حاشیه شهرها در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج

هنری یادآور شد: با کمیته امداد برای کمک به تکمیل مسکن محرومین تفاهم نامه ای منعقد شد و حمایت هایی از آستان قدس رضوی و ستاد اجرای فرمان امام(ره) اخذ شد.

وی بیان داشت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و حمایت های دستگاههای اجرایی استان شاهد حضور جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادمقاومتی، عمرانی ، اشتغال و سلامت بودیم.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: برای رصد فعالیت گروه های جهادی، هماهنگی، ایجاد ارتباطات و پشتیانی از گروه های جهادی قرارگاه سازندگی و خدمت رسانی با ریاست فرمانده سپاه استان و دبیری بسیج ساندگی در این مدت تشکیل شد تا از ظرفیت گروه های جهادی در این ایام استفاده حداکثری ببریم.

وی با بیان اینکه امسال با هماهنگی اقشار بسیج هر روز به نام یک قشر بود اظهار داشت:  خدمات رسانی در حوزه بسیج کارمندان با اجرای میز خدمت و حضور مسئولین در مساجد برای پاسخگویی و پیگیری مشکلات مردم صورت گرفت.

هنری اضافه کرد: در بسیج کارگری شیفت ایثار با حضور کارگران برای کار جهادی در خارج از وقت اداری داشتیم یا فعالان در عرصه صنعت و تولید بخشی از حقوق خود را به محرومیت زدایی اهدا کردند.

وی عنوان کرد: در بسیج اصناف طرح یک کاسب یک دانش آموز اجرا شد که با اتصال یکی از اصناف و بازاریان به دانش آموز نیازمند برای تهیه مایحتاج تحصیلی صورت گرفت و بیش از یک هزار دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: بسیج مهندسین کشاورزی با همکاری دامپزشکی با حضور اکیپ های دامپزشکی در روستاهای نزدیک شهر، واکسیناسیون دام ، ضدعفونی، آموزش و  مشاوره های مرتبط با اشتغال و کشاورزی در این برنامه انجام شد.

اعزام بیش از 3500 جهادگر به حاشیه شهرها در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج

وی با بیان اینکه اقشار بسیج فعالیت های نوآورانه و خلاقانه در حوزه خدمات رسانی را در این زمان شروع کردند اظهار داشت: بسیج مهندسین عمران اکیپ های فنی مشخص کردند که در تهیه طرح هادی و بافت های فرسوده کار کنند.

هنری با بیان اینکه با اقدامی جهادی بسیج خواهران دوخت لباس شیرخوارگان حسینی را انجام دادند گفت:  طرح خادم الشهدا در نهبندان اجرا شد که طرحی نو در حمایت از والدین شهدا برای حل مشکلات آنان و ادامه ارتباط با آنها در طول سال است.

وی با بیان اینکه راه اندازی گروه های جهادی محله محور از برنامه های جدید بسیج سازندگی است که اواخر امسال اجرایی می شود افزود: بنا است برای هر پایگاه بسیج حداقل یک گروه جهادی 5نفره خدمت رسان داشته باشیم تا با شناختی که از محله و خانواده ها دارند در طول سال اقدامات جهادی برای حل مشکلات مردم محله داشته باشند.

فعالیت بیش از 13هزار نفر روز در رزمایش خدمت رسانی بسیج به مناطق محروم

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در مدت 20 روز 360گروه جهادی را به مناطق محروم اعزام کردیم افزود: در مجموع 3هزار و 553نفر از جوانان در عرصه های مختلف فعالیت کردند  که 2هزار و 205نفر برادران و یک هزار و 348نفر خواهران بودند.

وی با بیان اینکه اعتبارات مربوط به عرصه ها از طریق کمک های دستگاه های اجرایی، خیرین و بخشی از سپاه تامین شد عنوان کرد: هزینه اقدامات انجام شده معادل 381میلیون تومان بود که 285میلیون تومان از خیرین، 22میلیون تومان از سپاه، 74میلیون تومان کمک دستگاه های اجرایی و هزینه پشتیبانی از گروه های جهادی برعهده بسیج سازندگی بوده است.

هنری با بیان اینکه گروه های جهادی از 4نفره  تا 30نفره داشتیم گفت: میانگین هر گروه 10نفر بودند و میانگین حضور جهادگران در هر عرصه 4روز بوده است که در مجموع 13هزار و 500نفر روز فعالیت کردند که 8هزار و 500نفر روز برادران و 5هزار نفر روز خواهران بودند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه عمرانی کمک به تکمیل 104پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 183میلیون تومان بوده است که 127گروه جهادی در این عرصه فعالیت کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان بیان داشت: در عرصه پزشکی و سلامت 51گروه بالغ بر 300نفر فعالیت کردند که در مجموع بیش از 6هزار نفر مورد ویزیت و ارائه خدمات قرار گرفتند. در موضوع فرهنگی نیز 138گروه داشتیم در عرصه آموزشی، اشتغال و کلاس های مهارتی نیز 44گروه فعالیت کردند.

 وی یادآور شد: در تابستان 97 با احتساب فعالیت گروه های جهادی رزمایش در مجموع 591 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام کردیم که 7 هزار و 228نفر بودند.

 هنری ادامه داد: در تابستان بیش از 35هزار نفر روز در عرصه ها فعالیت داشتند که این گروه ها شامل دانشجویی، محلات، دانش آموزی و اقشار مختلف بسیج بودند و هفت گروه جهادی مهمان نیز شامل 208نفر بودند.

اعزام بیش از 3500 جهادگر به حاشیه شهرها در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 2هزار شهید استان اظهار داشت: بسیج سازندگی دبیر کمیته خدمت رسانی کنگره شهدا است که خدمات رسانی به خانواده شهدا و مناطق محروم صورت می گیرد.

 مسئول بسیج سازندگی استان گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و هجمه اقتصادی و روانی که از طریق دشمنان نظام صورت می گیرد؛ اطلاع رسانی مناسب و به موقع برنامه های خدمت رسانی به مردم به صورت جزئی، دقیق، منظم و مداوم برای تقویت روحیه امید در جامعه اهمیت دارد.

وی ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: در ایام رزمایش همراهی خبرنگاران در پوشش رسانه ای برنامه ها، علاوه بر امید بخشی به مردم، انگیزه جهادگران و جوانان را برای شرکت پرشورتر در فعالیت ها بالا برد.

انتهای پیام/

اعزام بیش از 3500 جهادگر به حاشیه شهرها در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها