نامه‌نگاری سران سه قوه با رهبرمعظم انقلاب درباره FATF صحت ندارد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نامه‌نگاری درباره FATF از سوی سران سه قوه با رهبری انقلاب صورت نگرفته و در حال حاضر چنین چیزی مطرح نیست.
کد خبر: ۹۰۶۵۸۳۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج  ، محمد جواد کولیوند در اولین گردهمایی خانوادگی بسیج رسانه محمدشهر و ماهدشت که با حضور مسئولان و فعالان سیاسی اجتماعی در اردوگاه شهید رجایی محدشهربرگزار شد ، مهمترین صحبت های خود را  در خصوص تصویبFATF  در مجلس اختصاص داد و بیشتر سئوالات حاضرین که به صورتی کاملا صریح از محمد جواد کولیوند انجام شد نیز پیرامون همین موضوع بود.

نامه‌نگاری سران سه قوه با رهبرمعظم انقلاب درباره FATF صحت ندارد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  موضوع اف ای تی اف موضوعی است که به حضور برخی کشورها در کنوانسیون های مختلف باز می گردد که مورد بحث آن مبارزه با پولشویی برای جلوگیری از رشد تروریسم در جهان است.

ریاست کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ایران عضو ۹ کنوانسیونی است که برخی از این کنوانسیون ها از  اف ای تی اف نیز بدتر است.

وی ادامه داد: در دیداری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری داشتند ایشان فرمودند که مجلس عالمانه در این خصوص تمصمیم گیری نماید.

این نماینده مجلس ادامه داد: این پیغام از سوی مقام معظم رهبری مجددا به مجلس رسید که مجلس می بایست به صورت عالمانه به موضوع ای اف تی اف وارد شود و بررسی نماید.در این بین ریاست مجلس نیز، گروهی را مسئول بررسی و پیگیری این معاهده بین المللی نمود.

 وی اظهار داشت: این گروه شامل روسای کمیسیون های مجلس و برخی از حقوقدانان و برخی از دالترجمه هایی است که تخصصا به حوزه ترجمه متون فرانسوی می پردازد.

وی ادامه داد: این گروه تلاش دارد تا اختلافاتی که بین متن فرانسوی و متن فارسی آن وجود دارد را استخراج وبررسی کرده و نظر خود را در خصوص این اختلافات مطرح نماید.

وی در ادامه به تشریح آنچه که در حال حاضر کشورهای مختلف در خصوص این معاهده به ایران اعلام کردند پرداخت و اظهار داشت: روسیه و چین که هم پیمانان ما هستند برای تصویب این معاهده به ما پیغام فرستاده اند که می بایست به اگر وارد این معاهده بین المللی نشوید امکان مراوده های بانکی وجود نخواهد داشت.

کولیوند همچنین اظهار داشت: اتحادیه اروپا نیز پیامهایی را به ایران ارسال کرده است که لازم است به این معاهده بین المللی بپیوندید.

وی همچنین اظهار داشت: اروپا پیام داده است که همین برجام نصفه نیمه را نگهدارید و از برجام خارج نشوید.

وی افزود: هر چند که معقتدیم که اروپا نیز با ایران روراست نیست اما به هر شکل ممکن در حال حاضر تلاش دارد تا این فضا را نگهدارد اما اگر به این نتیجه برسد که نمی تواند مقاومت کند یقینا از آمریکا حمایت می کند

این نماینده مجلس ادامه داد: هر چند ایران برای تصویب این معاهده شروط جدی و قطعی ای دارد که آن را نیز اعلام کرده است.

وی در خصوص این شروط اظهار داشت: اولا باید موادی که مغایرت قانون اساسی دارد را نباید اجرا کنیم، دوم اینکه آنچه که برای آینده کشور حادثه خیز شود نیز اجرا نخواهیم کرد.

 محمد جواد کولیوند در ادامه به سئوالات حاضرین پاسخ داد. وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تحریم های ۱۳ آبان ماه اظهار داشت: آنچه که ترامپ آن را موکول به ۱۳ آبان ماه کرده است، موضوع تحریم های نفتی ایران است. او قصد دارد تا در این تاریخ فروش نفت ایران را به صفر برساند.

وی ادامه داد: براساس آنچه که در حال حاضر در کشور وجود دارد ۷۰ هزار میلیارد از درآمد سالانه ایران به موضوع نفت اختصاص دارد که در سالهای گذشته نیز وضعیتی بغرنج تر از حال حاضر داشته ایم.

کولیوند افزود: در سالهای گذشته فروش نفت ایران به روزانه ۷۰۰ بشکه رسید که هر بشکه را زیر ۳۰ دلار به فروش می رساند اما اکنون فروش روزانه نفت ایران بالای ۲ میلیون ۴۰۰ هزار بشکه است که رساندن آن به این رقم، چندان آسان به نظر نمی رسد.

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوعات داخلی شهر کرج نیز پرداخت و اظهار داشت: آنچه که در حال حاضر در کشور صورت می گیرد، متاسفانه بی تدبیری در برنامه ریزی وجود دارد و برخی از مدیران در بخش های مختلف مشکلاتی را ایجاد نموده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها