با وجود آغاز ثبت‌نام رسمی ویزای اربعین از روز ۴ مهر از طریق سایت سماح تا به امروز ۱۴ مهر ماه، هنوز هیچ ویزایی برای متقاضیان ثبت‌نامی در سایت سماح صادر نشده است!
کد خبر: ۹۰۶۵۸۲۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ، چهارم مهر ماه جاری بود که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان حج از آغاز ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در 2500 دفتر تحت پوشش این سازمان با تخصیص ارز حدود 8 هزار تومانی خبر داد.

با احتساب ارز 8 هزار تومانی و 41 دلاری که برای ویزای امسال تعیین شد بعلاوه هزینه صدور، بیمه و ... در مجموع هزینه دریافتی از هر زائر متقاضی ویزای اربعین 386 هزار تومان تعیین شد.

با وجود آغاز ثبت‌نام رسمی ویزای اربعین حسینی از روز 4 مهر از طریق سایت "سماح" و اعلام قبلی مبنی بر صدور ویزای متقاضیان ظرف 48 تا 72 ساعت اما تا به امروز 14 مهر ماه، هنوز هیچ ویزایی برای متقاضیان ثبت‌نامی در سایت سماح صادر نشده است!

همزمان با آغاز ثبت‌نام در سماح از 4 مهر و تحویل اسامی ثبت‌نامی از سوی کارگزاران به شرکت مرکزی کارگزاران در تاریخ 5 مهر و تحویل مدارک و پاسپورت متقاضیان ویزا به سفارت عراق در تاریخ 7 مهر، به‌دلیل مشکلات متعدد و ناهماهنگی‌های موجود، هنوز هیچ ویزایی صادر نشده است.

طبق اظهارات برخی از کارگزاران حج و زیارت، یکی از دلایل بروز این مشکل،‌ به اختلاف بانک مرکزی و سفارت عراق در عدم تامین ارز لازم برای صدور ویزای زائران اربعین باز می‌گردد؛ عدم هماهنگی بین وزارت کشور با بانک مرکزی و سفارت عراق نیز از دلایل بروز این مشکل اعلام شده است.

با توجه به نزدیک‌تر شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش روزانه تعداد متقاضیان ویزای اربعین، در صورت ادامه این روند و برطرف نشدن مشکل صدور ویزای زائران اربعین، این امر می‌تواند تبعات سنگینی در اعزام زائران اربعین و ایجاد مشکلات عدید در مرزهای خروجی به عراق در روزهای منتهی به اربعین ایجاد کند.

ضروریست مسئولان سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور ضمن پاسخگویی درباره چرایی عدم صدور ویزای زائران اربعین با وجود گذشت بیش از 10 روز از آغاز فرایند ثبت‌نام، هرچه سریعتر نسبت به رفع و حل این مشکل اقدامات لازم فوری را به‌عمل آورند.

منبع : مشرق

ارسال نظرات