خبرهای داغ:
در دیدار رئیس انجمن کارخانه‌داران منطقه آزاد مرسین با قائم‌مقام منطقه آزاد ماکو مطرح شد
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امکان حضور سرمایه گذران ترکیه‌ای در کشور فراهم شده است.
کد خبر: ۹۰۶۵۷۷۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی علیرضا نصیری، قائم‌مقام منطقه آزاد ماکو در دیداری دوستانه با بولنت اولسوی، رئیس انجمن کارخانه‌داران منطقه آزاد مرسین در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو و نوع و شیوه همکاری به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند.

در این نشست نصیری با اشاره به مرز مشترک این منطقه با کشور ترکیه، گفت: پایانه مرزی بازرگان که سومین مرز فعال کشور و دروازه ورود ایران به کشور‌های اروپایی است در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان واقع در ماکو قرار دارد، لذا با وجود مرز مشترک ایران و ترکیه و همچنین مشترکات فرهنگی، آداب‌ورسوم دینی و علائق یکسان این دو کشور می‌توانند همکاری‌های عمیق‌تری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی داشته باشند.

نصیری گفت: امکان حضور سرمایه گذران ترکیه‌ای در کشور و همکاری با شرکت‌های تولیدکننده ترکیه‌ای به‌منظور تولید در داخل و انتقال محصول به ترکیه سپس صادرات به اروپا وجود دارد. زمینه همکاری با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای شامل لجستیک، کشاورزی، معدن، گردشگری، صنعت و اقتصاد روستا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم که زنجیره صنعت و معدن را درواقع از استخراج تا فرآوری محصول در منطقه شکل دهیم، گردشگری در کشور ما بازار بسیار خوبی برای اعراب حاشیه خلیج‌فارس می‌باشد، بررسی‌ها نیز نشان داده که سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بسیار سودبخش است.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به این‌که منطقه آزاد ماکو بزرگ‌ترین منطقه آزاد جهان است از حوزه عملکردی گسترده‌ای نیز برخوردار است، درصورتی‌که سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران منطقه آزاد مرسین علاقه به همکاری داشته باشند، می‌توانیم به تولید مشترک بپردازیم.

لجستیک ظرفیتی برای همکاری مشترک ترکیه و ایران است

همچنین بولنت اولسوی رئیس انجمن کارخانه‌داران منطقه آزاد مرسین گفت: در حال حاضر و در منطقه آزاد مرسین ظرفیت و پتانسیلی برای گسترش سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد و زیرساخت‌ها تکمیل‌شده است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران جدید به دنبال سودآوری بیشتر هستند و به همین دلیل در حال حاضر بخشی از سرمایه‌گذار‌ها در آفریقا و آفریقای مرکزی اقدام به فعالیت کرده‌اند، در منطقه آزاد ماکو و باتوجه به محدوده منطقه فعالیت خوب و گسترده‌ای را شاهد هستیم.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع در همکاری منطقه آزاد ماکو مرسین مبحث لجستیک است و ماکو می‌تواند به عنوان کریدور ارتباطی در این میان عمل کند، سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی دارد، اما مهم‌ترین مبحث در مراودات ما لجستیک است.

قائم‌مقام منطقه آزاد ماکو در خصوص ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران، اظهار داشت: در سازمان خدماتی در قالب میز خدمت به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود و کارشناس سازمان به نمایندگی از سرمایه‌گذار مراحل اداری را طی می‌کند، بر این اساس فرد درگیر مراحل اداری نخواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به سفر مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به مرسین، امیدواریم به دنبال این علاقه‌مندی‌ها، ارتباطات و تبادل اطلاعات شاهد حضور کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در کشور باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات