دانشگاهیان انقلابی بار‌ها دلایل مخالفت خود با تصویب لوایح مربوط به FATF اعلام کرده‌اند، ولی چرا حامیان FATF در مجلس علیرغم اینکه بار‌ها از آن‌ها برای حضور در دانشگاه دعوت شده، پاسخی نداده‌اند.
کد خبر: ۹۰۶۵۷۷۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،با توجه به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس فردا قرار است لایحه CFT از لوایح مربوط به FATF در مجلس بررسی شود و علیرغم اینکه تاکنون اعتراضات بسیاری از سوی دانشگاهیان به این موضوع وجود داشته، ولی هیچکدام از حامیان FATF در مجلس حاضر نشدند تا در یک جمع نخبگانی و دانشگاهی حاضر شوند و دلایل دفاع خود را از FATF بگویند.

* عدم حضور نمایندگان حامی FATF در دانشگاه‌ها برای پاسخگویی به دانشجویان

در همین اساس برای اولین بار دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) از محمد صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دعوت کرد تا در مورد FATF به این دانشگاه برود و وقتی اصرار دانشجویان برای حضور صادقی بیشتر شد، صادقی سعی کرد با حاشیه‌سازی برای دانشجویان عدم حضورش در دانشگاه را به حاشیه ببرد.

بعد از اینکه دانشجویان دانشگاه امام صادق پاسخی از محمود صادقی نگرفتند، این بار بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از علیرضا رحیمی برای حضور در دانشگاه و شفاف‌سازی درباره FATF دعوت کرد.

از دعوت دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از علیرضا رحیمی هم چند روز گذشت و خبری از حضور وی در دانشگاه نشد، به همین دلیل، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در دانشگاه و مناظره درباره fatf دعوت کرد.

دعوت از رئیس مجلس هم بی پاسخ ماند و دانشجویان با صدها سوال و ابهام این بار به سراغ علی مطهری رفتند و وی از سوی دانشجویان برای مناظره درباره FATF به دانشگاه صنعتی شریف دعوت شد.

پای مطهری هم برای دفاع از FATF به دانشگاه باز نشد و این بار بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی از محمدعلی وکیلی جهت حضور‌ در دانشگاه دعوت کرد و این تشکل دانشجویی هم پاسخی دریافت نکرد.

عدم حضور نمایندگان حامی FATF در مجلس در دانشگاه‌ها همچنان ادامه داشت، این در حالی بود که برخی سعی می‌کردند اینگونه القا کنند که با پیوستن به FATF مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

* راه‌اندازی پویش « نه به FATF» 

دانشجویان انقلابی که روزی درباره بدعهدی آمریکا در برجام هشدار داده بودند این بار از تصویب FATF هم احساس نگرانی می‌کردند. این دانشجویان این بار با راه‌اندازی پویش « نه به FATF» و برگزاری تجمعات مختلف و امضای طومار اعتراض خود را به تصویب لوایح مربوط به FATF اعلام کردند.

این دانشجویان در آخرین اقدام خود بروشورها و تصاویری را در فضای مجازی و گروه‌های خود منتشر کرده و دلایل مخالفت خود را اعلام کردند.

تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان منتقد FATF بارها دلایل مخالفت خود را با تصویب لوایح مربوط به آن از طریق بیانیه ها و برنامه های مختلف اعلام کرده‌اند ولی این سوال مطرح است که چرا حامیان FATF در مجلس دلیل روشن و شفافی برای حمایت خود نمی آورند، البته دلیلی به غیر از رفع مشکلات اقتصادی که به روشنی مشخص است این دلیل هم همانگونه که در زمان تصویب برجام اعلام شد، به نظر می‌رسد آدرس غلط دادن به مردم است. آیا عدم حضور آنها در یک جمع دانشگاهی به این معنا نیست که آنها هیچ دلیل روشنی برای حمایت خود ندارند؟

ارسال نظرات