جلسه معارفه مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهر عالیشهر با حضور مسئول مجمع در استان بوشهر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج، امام جمعه شهر عالیشهر و تعدادی از مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۸۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، صبح امروز پنجشنبه ۵ مهر ماه، جلسه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهر عالیشهر با حضور مسئول مجمع استان بوشهر سرهنگ خضر فقیه؛ ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر، سرگرد احمد زیارتی فرمانده حوزه مقاومت بسیج عالیشهر، حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر عالیشهر و تعدادی از مسئولین در محل دفتر امام جمعه عالیشهر برگزار شد.

 امام جمعه شهر عالیشهر هم در این جلسه گفت: فریضه امر به معروف و نهي از منكر از لوازم و واجبات اجتماع سالم و صالح است و گسترش آن مانع از نفوذ و تهاجم دشمنان خواهد شد و در اهمیت آن همین بس که حضرت امام حسین (رض) در راه انجام آن جانش را فدا کرد.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه یکی از خصیصه های هر جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که به سالم سازی جامعه کمک میکند، تصریح کرد: هر جامعه ای مسلح به عفاف و حجاب باشد از ناهنجاری اجتماعی در امنیت خواهد بود.
وی افزود: علی رغم اهمیت بسیار بالای این دو فریضه الهی و جلسات متعدد برگزار شده، اما متاسفانه موضوعات در حد حرف باقی مانده است و این فرائض در جامعه درست اجرا نمی شوند.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف عالیشهر معرفی شد

امام جمعه شهر عالیشهر با ابراز گلایه از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه یادآور شد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز روی کاغذ آمده ولی تا عمل فاصله زیادی دارد و حمایتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام نمی شود.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف عالیشهر معرفی شد

سرهنگ خضر فقیه نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت فرائض امر به معروف و نهی از منکر گفت: نگه داشتن نظام با قوت، از جمله امورات بسیار مهم در برهه های زمانی است، چرا که هجمه های دشمن بسیار وسیع و گسترده است.
سرهنگ فقیه با بیان اینکه برخی افراد در جامعه ما، کشور ما را به سمت احزاب و دسته دسته شدن بردند و خودمان را مشغول خودمان کردند، اظهار کرد: اما از طرف دیگر دشمن کار خودش را می کند و تمام سعی آن بر دور نگه داشتن ما از آرمان های امام و رهبری و نظام است.
وی بیان کرد: اگر تاریخ را مطالعه کرده و آن را معلم خود بدانیم چند اصل را بدست خواهیم آورد که باید از آنها درس گرفته و مورد توجه قرار دهیم.
فقیه اضافه کرد: یکی از اصول این است که تحولات تاریخ قانونمند است و تمام آنها علت و معلول دارد، دوم، قوانین حاکم بر تاریخ یکسان بوده و فرامکانی و فرازمانی است، سوم، تحولات تاریخ آیینه تمام نمای عوامل شکست و پیروزی است و اصل چهارم هم، نقش خود انسان در تغییر سرنوشت است و اگر این اصول رعایت شود، نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.
وی در اشاره به مقوله امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در بحث امربه معروف و نهی از منکر حرف زیاد هست و افراد برداشت های متفاوتی دارند که بجز در بر داشتن ساختار، باید از قانونی که خداوند قرار داده استفاده ببریم چرا که خداوند در تمام موضوعات نسخه تجویز کرده است.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف عالیشهر معرفی شد

همچنین در این جلسه حکم "جناب اقای محمد اذر نسب" به عنوان مسول مجمع امر به معروف و نهی از منکر و خانم "افسانه عباس زادگان" به عنوان مسول واحد خواهران مجمع شهر عالیشهر که از سوی نماینده ولی فقیه در شهر و رئیس مجمع استان صادر شده بود، به وی تقدیم شد و معاونین مجمع شهر هم معرفی شدند.
لازم به ذکر است مجمع امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون مصوب مجلس تشکیلاتی مردم نهاد سازماندهی شده و در استان و شهرستان ها دارای معاونت ها، سازمان ها و ادارات، تشکل های مردمی، فرهنگی و معاونت سازمانهای نظامی و قضایی و همچنین واحد امور بانوان و ... می باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها