رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حوزه تصادفات نیز رتبه بالای تصادفات این استان به دلیل قرار داشتن در شاهراه ارتباطی کشور است.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۸۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ دکتر احمد شجاعی روز شنبه در حاشیه سی و یکمین همایش مدیران نظام پزشکی کشور در اراک در جمع اصحاب رسانه گفت: رتبه پزشک قانونی کشور در مقایسه با کشورهای منطقه از نظر تشکیلات پزشکی قانونی و مرکز معاینات و پزشک متخصص در منطقه اول و در جهان جزو رتبه‌های برتر است.

وی افزود: پرونده های قصور پزشکی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 2 هزار 558 پرونده، بیش از پنج درصد رشد داشته است که بیشترین شکایات در مورد قصور پزشکی مربوط به قسمت زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی و دندانپزشکی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: از 2 هزار و 698 پرونده قصور پزشکی پنج ماه نخست امسال، یک هزار و 185 مورد منجر به محکومیت و یک هزار و 513 پرونده نیز به تبرئه منتهی شد. همچنین  در این مدت 266 هزار و 146 پرونده نزاع به پزشکی قانونی ارجاع شده که این میزان پرونده نزاع در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 258 هزار و هفت پرونده بیش از 2 درصد افزایش داشته است.

شجاعی ادامه داد: این در حالیست که میزان خودکشی در آمریکا در طول 17 سال بالغ‌بر 30 درصد افزایش داشته و در سال 2016 حدود 45 هزار نفر خودکشی کردند که این نشان می‌دهد آمار خودکشی در ایران نسبت به آمار جهانی بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در حوادث مسمومیت با گاز مونوکسید کربن رتبه سوم، حوادث کار رتبه پنجم، خودکشی رتبه هجدهم، سقط جنین بیست و نهم، برق‌گرفتگی بیست و چهارم و مواد مخدر رتبه 19 کشور را داراست.

شجاعی بیان کرد: میزان ردیف های سازمانی  موجود این نهاد، هفت هزار و 350 ردیف، که با احتساب نیروهای قراردادی تنها 2 هزار و 800 مورد معادل 32 درصد از پست های سازمانی پزشکی قانونی دارای متصدی است.

وی خاطرنشان کرد: در طول برنامه ششم توسعه، سازمان پزشکی قانونی پیشنهاد استخدام 600 نفر را مطرح کرده که در سال اول برنامه توسعه 20 نفر پزشک متخصص و 100 پزشک عمومی جذب به کار شده‌اند.

ارسال نظرات