فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: در هفته نیروی انتظامی ۶۷ برنامه در سطح شهرستان شاهرود اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۶۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ سید مجتبی اشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در اتاق جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در سخنانی هدف اصلی پلیس پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی است افزود: شما خبرنگاران در این عرصه تاثیرگذار هستید و شعار امسال، پلیس مقتدر امین مردم است.
وی افزود: نیروی انتظامی در چهلمین سال انقلاب به شکوفایی و رشد و بالندگی رسیده و امروز در ارزیابی های صورت گرفته مردم اعتماد به پلیس دارند و این مرهون اقتدار پلیس هستند.
اشرفی خاطر نشان کرد: برخورد قاطع پلیس با افراد هنجارشکنی سبب اعتماد مردم می شود که پلیس محکم در صحنه با افراد متخلف برخورد می کند که البته با همراهی مردم این محقق می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: رویکردهای این هفته بر مبنای معنویت و مردم محوری است و ۶۷ برنامه متنوع در سطح شهرستان خواهیم داشت.
وی با انتقاد از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: فرمانده نیروی انتظامی باید اجازه داشته باشد بین نمازجمعه سخنرانی کنند تا مردم آگاه شوند و باید فضا برای پلیس فراهم شود تا نکات مهم را برای پیشگیری آسیب های اجتماعی برای مردم بیان کنند.
اشرفی با اشاره به روزشمار هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: در طول این هفته از تمام ظرفیت های پلیس تخصصی خود استفاده کردیم تا آموزش داده شود به دانش آموزان و دانشجویان در مورد مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی بیان می شود.
وی با اشاره به برگزاری متنوع ورزشی گفت: مسابقه دو همگانی ۱۱۰ همیار پلیس، گرامیداشت چهلمین سال انقلاب چهارشنبه ساعت ۱۵:۳۰ حدفاصل میدان امام تا میدان آزادی برگزار و ۲۰۰ دانش آموزان دبیرستانی حضور خواهند داشت که ورزش نقش ویژه ای در کم کردن آسیب های اجتماعی دارد.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه بوکس با همکاری هیئت بوکس بین چند استان تحت عنوان گرامیداشت شهدای نیروی انتظامی در روز پنجشنبه اجرا می شود و برگزاری مسابقات در روستاها اجرا نیز برگزار می شود.
اشرفی با اشاره به برگزاری نشست با اصناف و بازاریان گفت: حداقل ۱۰ نفر از کسبه از اتحادیه های مختلف در جلسه حاضر می شوند و مسئولین شهرستان حضور خواهند داشت و حرف دل کسبه در این جلسه بیان شود تا واقعا مشکلات این عزیزان بررسی شود.
وی با اشاره به برگزاری صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی اضافه کرد: با اساتید دانشگاه در قالب جلسه هم اندیشی و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر برگزار شد و با سمن ها جلسه برگزار و مشاوره حقوقی برای مردم انجام می شود.
اشرفی با اشاره به همایش موتورسواران قانون مند یا مشارکت شهرداری اجرا خواهد شد افزود: یادواره شهدای نیروی انتظامی را برگزار می کنیم و برنامه های متنوع دیگر که اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در شش ماه اول ۱۰۰۲ طرح اجرا کردیم اظهار کرد: روزانه ۱۷۷ تماس پلیسی عملیاتی داشتیم و اولویت جرایم شش ماه اول سال، تصادفات اولویت اول ماست هر چند تصادفات فوتی ما ۷۳ درصد در درون شهری کاهش داشتیم و امسال تاکنون ۳ نفر فوت شده اند که البته زیاد است و در جاده برون شهری ۱۶ نفر فوت شدند که در مجموع ۴۹ درصد کاهش داشته ایم.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ادامه داد: ۳۷ درصد تصادفات جرحی افزایش یافته است و در سرقت های مهم کاهش ۱۷ درصدی داریم مثل سرقت منزل که ۲۶ درصد کاهش یافته است اما در جرایم خرد مثل سرقت از داخل خودرو افزایش داریم که مردم می توانند با پیشگیری و رعایت نکات امنیتی همکاری کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه در سطح شهرستان ستان قتلی اتفاق نیفتاده است افزود: چاقوکشی ۳۷ درصد کاهش یافته است و تعداد خودکشی ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته که چهار نفر بوده اند.
وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تقدیر از نیروی انتظامی گفت: در بحث شکایات مردم ۱۶ درصد کاهش یافته و ۱۴ درصد انتقادات مردم از نیروی انتظامی کاهش یافته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها