نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با توجه به حساسیت کار پزشکی قانونی گفت: سازمان پزشکی قانونی با نظرات کارشناسی و علمی خود از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری می کند و نظرات خود را همواره با چشم بینا و دقیق ارائه می دهد.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۶۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در سی و ششمین همایش پزشکی قانونی سراسر کشور که صبح امروز در اراک برگزار شد، گفت: سازمان پزشکی قانونی یکی از نهادهای بسیار مقدس است که ضمن خدمت به امنیت و دستگاه قضایی، در کنار سایر دستگاه های دیگر کار حساسی را انجام می دهد.

وی افزود: جایگاه پزشکی قانونی یک جایگاه حساس، ارزشمند و مقدس است که کارشناسان آن با نظرات دلسوزانه و خیرخواهانه خود جایگاه آن را مرتفع تر کرده اند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: سازمان پزشکی قانونی با نظرات کارشناسی و علمی خود از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری می کند و نظرات خود را همواره با چشم بینا و دقیق ارائه می دهد.

آیت الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: انگشت تدبیر و دقیق پزشکی قانونی از وجود بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی دقت داشته باشد، تشخیص خود را به گونه ای انجام دهد که قضات، هنگام قضاوت دچار مشکل نشوند؛ چون همگی باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: کار پزشکی قانونی یک اقدام جهادگونه، مقدس و ارزشمند است که باید در این راستا اهمیت ویژه به کادرسازی در این سازمان داده شود و از کادرهای کیفی، کارآمد و دلسوز با قدرت تشخیص بالا بهره گرفت، باید بتوانند معضلات خانوادگی و اجتماعی را تشخیص دهند و قصورات در حوادث با دقت مشخص شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در گذشته شرایط ساده‌تر از امروز بود و این حوادث دلخراش کمتر رخ می‌دادد ولی امروز شاهد اتفاقاتی هستیم که سازمان پزشکی قانونی باید در این رابطه از افراد لایق استفاد کند، چراکه یک خدمت ویژه و متفاوت از یک خدمت عمومی است.

وی گفت: در برخی پرونده ها به دلیل پیچیدگی های بالا و حساسیت های زیاد آبروی اسلام، نظام و کشور در گرو نظرات علمی سازمان پزشکی قانونی است.

آیت الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: آموزش قوی و کیفی و کارآمد نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا تشخیص درست در رأس امور حاکم و گزارشات به دقت تنظیم شود و سعی شود که نظرات علمی دقیق و کاربردی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: متاسفانه در سازمان پزشکی قانونی، با کمبود نیرو مواجه هستیم اما در عین حال باید با نیروی انسانی موجود جهادی در میدان عمل بکوشیم.

امام جمعه اراک تاکید کرد: پزشکان ما نباید با دست خالی در صحنه ها حاضر شوند و باید به تجهیزات توجه ویژه ای شود زیرا بخش پزشکی، دارو و درمان و تجهیزات یکی از بخش‌هایی است که در صورتی که کشور بر آن سرمایه‌گذاری انجام دهد، سبب تحول اقتصاد ملی می‌شود .

آیت الله دری گفت: پزشکی قانونی به عنوان یک معلم اخلاق و تربیت باید مردم را حمایت و تشویق کند تا آنان از سبک زندگی اسلامی که کمترین آسیب را دارد، الگو بگیرند، نمونه آن مصرف مشروبات الکلی در چند روز اخیر است که سبب وارد شدن خسارات زیادی به جامعه شد و در استان مرکزی نیز تلفاتی در این زمینه داشتیم و به نوعی آبروی نظام اسلامی را خدشه دار کرد.

وی تاکید کرد: جوانان ما باید نمونه ای از حججی ها و خرازی ها باشند و توجه ویژه ای به رفتار اسلامی و اخلاق دینی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: پزشکان عزیز سرمایه های نظام اسلامی هستند و باید قدر این نعمت های الهی را بدانیم.

ارسال نظرات