دکتر شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: انحراف از کار و خدمت در دستور کار دشمنان قرار گرفته است که باید برنامه ریزی های دقیق تری نسبت به این موضوع داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۵۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی ؛ دکتر احمد شجاعی صبح امروز در همایش مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور در اراک با توجه به شرایط کشور گفت: امروز با توجه به مشکلات و تحریم هایی که برای کشور به وجود آمده است باید برنامه ریزی های دقیق تری داشته باشیم و برنامه ریزی باید جزء ضروریات سازمان پزشکی قانونی در سراسر کشور باشد.

وی افزود: سازمان پزشکی قانونی در زمینه‌های مختلف با رشد قابل قبولی رسیده است، فعالیت های پزشکی قانونی تنها صدور جواز دفن نیست،بلکه این کار تنها 3 تا 5 درصد از خدمات سازمان پزشکی قانونی را شامل می شود.

شجاعی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این سازمان گفت: در سال جاری پیشنهاد استخدام 600 نیروی جدید ارائه شده که امیدواریم مساعدت لازم از سوی دولت صورت گیرد.

شجاعی ادامه داد: در حوزه سیل، زلزله و آتش‌سوزی مهم‌ترین مسئولیت با پزشکی قانونی است که در چند سال اخیر با اقدامات جهادگونه در تمامی‌ زمینه‌ها این سازمان سربلند بیرون آمده است و همکاران ما توانسته اند عملکرد مناسبی در این زمینه از خود به جای بگذارند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی بیان داشت: زمان مراجعه یک فرد در سازمان پزشکی قانونی را به کمتر از دوساعت رسانده ایم و سعی داریم این زمان را کمتر از 80 دقیقه برسانیم ولی و در برخی پرونده‌ها که نیاز به معاینات بیشتری دارد زمان زیادتری نیاز است.

شجاعی در ادامه با توجه به دشمنی علیه ملت ایران افزود: دشمنان ملت خواب های آشفته ای برای کشور می بینند که نشان از ناشناختن مردم ایران است، انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل شده است که دشمنی دشمنان از ابتدای شکل گیری آن بی اثر بوده است.

وی تاکید کرد: اکنون انحراف از کار و خدمت در دستور کار دشمنان قرار گرفته است که این هدف را با تهاجم تبلیغاتی و جنگ رسانه ای دنبال می کنند و وظیفه ما در این جنگ این است که در مقابل افکار عمومی روشنگری داشته باشیم و در قبال شهدا و مردم مسئولیت پذیر باشیم.

شجاعی اضافه کرد: در پزشکی قانونی وابسته به کالای خارجی شدیم، به طوری که تمام تجهیزات و مواد مصرفی خارجی است، در حالی که توان تولید و تأمین امکانات مورد نیاز در داخل کشور وجود دارد اما زمان‌بر است.

شجاعی گفت: چرا ما در حوزه دفاعی و نظامی می توانیم موفقیت های بزرگی کسب کنیم ولی در حوزه های دیگر تولیدی وابسته هستیم؟

رئیس سازمان پزشکی قانونی با توجه به افتخارات این سازمان گفت: رونمایی از 12 محصول جدید که از ابتکارات جدید سازمان پزشکی قانونی است، از افتخارات این سازمان است و همچنین ایجاد بانک ژنتیک از دیگر پیشرفت های بزرگ این سازمان است.

شجاعی در ادامه پیشرفت های این سازمان اضافه کرد: طرح دادپزشک از دیگر پیشرفت هایی است که سعی داریم این طرح را گسترش دهیم تا پزشکان بتوانند نظرات کارشناسی خود را کارشناسی تر و دقیق تر اعلام کنند.

وی در پایان گفت: از دیگر افتخارات این سازمان ارتباط با سایر کشورهای اسلامی است که برای گسترش روابط بین المللی همواره در تلاش هستیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات