خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند گفت: استعمارگران و استثمارگران نه به قانون عقل و فطرت، نه قوانین بین‌المللی و نه هیچ قانون انسانی دیگری پایبند نبوده و هیچ زبانی را جز زبان قدرت نمی‌فهمند، بنابر این اگر جامعه‌ای بخواهد در چنین وضعیتی پایدار بماند باید قوی باشد.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۴۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ائمه جمعه شهرستانهای مختلف استان در خطبه های نماز جمعه 13مهرماه به نکات مشترکی اشاره کردند.

اهمیت زیارت اربعین حسینی، افتخارآفرینی جوانان انقلابی در عرصه های جهادی، تحسین حمله موشکی سپاه به مقر تروریست های تکفیری، اجتماع عظیم بسیجیان در لبیک به مقتدای خویش و قدردانی از زحمات نیروهای نظامی و انتظامی از اهم سخنان ائمه جمعه بود.  

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه طبق آیات قرآنی بهترین توشه تقوا است اظهار داشت: زیارت اربعین حسینی با زیارت عادی تفاوت دارد، چراکه هم جهاد بوده و هم پیام عدالت در مقابل جبهه ظلم و استکبار است.

وی عنوان داشت: جهاد برای انسان هم در تکوین و هم در تشریع واجب ضروری است چراکه حتی در حیات غیرانسانی همچون حیات نباتات نیز برای بقاء خود جهاد و دفاع دارند.

امام جمعه بیرجند افزود: اگر جهاد نباشد، اندیشه‌های مستبدانه و مستکبرانه استثمارگران و استعمارگران هیچ چیز را سر جای خود نمی‌گذارد، چراکه استعمارگران و استثمارگران نه به قانون عقل و فطرت، نه قوانین بین‌المللی و نه هیچ قانون انسانی دیگری پایبند نبوده و هیچ زبانی را جز زبان قدرت نمی‌فهمند، بنابر این اگر جامعه‌ای بخواهد در چنین وضعیتی پایدار بماند باید قوی باشد.

گوشمالی سپاه به تروریست ها نماد اقتدار نظام اسلامی/ در جهاد کبیر پیروزی قطعی است

وی تصریح کرد: جهاد حرکتی همراه با سختی‌ها است و قطعا انسان‌هایی که تحمل سختی ندارند قابلیت ماندن در صف جهاد را هم نخواهند داشت، چراکه یکی از عوامل خطرناک در این مسیر رفاه‌طلبی است.

عبادی خاطرنشان کرد: جهاد دفاعی، جهاد آزادی‌بخش بوده و بدین معنا است که انسان‌های مستضعفی که زیر سلطه کشورهای مستبد و خودکامه قرار دارند و قدرت تصمیم‌گیری از آن‌ها گرفته شده است، آزادی پیدا کرده و خود صاحب رأی و تصمیم شوند.

وی بیان داشت: اگر انسانی در جنگ با دشمن بیرونی که همان جهاد اصغراست پیروز شود، اما در جنگ درون و شکست نفسش که از آن به عنوان جهاد اکبرتعبیر می‌شود موفق نباشد، پیروزی حقیقی را به دست نیاورده است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در جهاد کبیر پیروزی قطعی است و هیچ خونی هم از بینی کسی جاری نمی‌شود، اما طبق آیه « فَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا کَبیرًا...» این مسئله مستلزم عدم اطاعت از دشمن است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که در داخل از مواضع بیگانه حمایت و به ملت خیانت می‌کنند افزود: در جهاد کبیر هم اگر در داخل از سوی ستون پنجم، اهل تطمیع و تهدید و جهال رخنه‌ای نباشد، از دشمن کاری ساخته نیست.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: امروز مشکل اقتصادی داریم و این مشکل یک مشکل داخلی است و این مشکل داخلی راه برای نفوذ دشمن هموار کرده است.

وی اظهار داشت: در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نیز وضعیت مشابه است چراکه وقتی یک عده در داخل از غرب و دشمنان تا بن دندان مسلح الهام گرفته و در مقابل آن‌ها خاضع می‌شوند، راه برای نفوذ و رخنه دشمن باز می‌کنند.

عبادی ادامه داد: جهاد کبیر یعنی حواسمان باشد که بیگانه هیچ تأثیری بر ما نگذارد چراکه این مسئله باعث می‌شود بدون اینکه هیچ خونی از بینی کسی جاری شود، دشمن زمین‌گیر شود.

 

 حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رزمایش بزرگ 700 هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور گفت: جوانان انقلابی ما و کسانی که در طول تابستان با عنوان رزمایش خدمت محمد رسول الله (ص)به مناطق محروم ارائه خدمت کرده بودند در مرحله آخر این رزمایش در سراسر کشور گرد هم آمدند.

وی ادامه داد: آنهایی که روز گذشته دراین تجمع عظیم حضور داشتند اکثرا جوانان نسل سومی بودند که یا انقلاب را تجربه نکرده اند و یا احیانا خاطره ای از زمان جنگ تحمیلی ندارند و با روحیه ایثار گری به میدان آمده بودند .

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: جوانان ما در پاسخ به یاوه گویی های دشمن مردانه به میدان آمدند.

گوشمالی سپاه به تروریست ها نماد اقتدار نظام اسلامی/ در جهاد کبیر پیروزی قطعی است

وی به حضور حدود یکصد هزار نفر از بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران و سخنان مقتدرانه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در کشوری که قوانین اسلام مورد باور واعتقاد مردم باشد و آن کشور زیر نظر مرجعیت  و ولایت فقیه  اداره شود هیچ گاه به شکست نمی انجامد.

امام جمعه قاین درادامه گفت: در حال حاضر تنها راهی که برای استکبار جهانی باقی مانده است مسئله تحریم وتهدید در فضای مجازی است.

خطیب جمعه قاین افزود: در زمانی که دستمان خالی بود در مقابل استکبار جهانی ایستادیم و اکنون که در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم  به دوران بلوغ رسیده ایم مصمم هستیم که  ما می توانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی متذکر شد: برای جلوگیری از حمله دشمن نیاز به آمادگی داریم و این آمادگی ابزارهایی لازم دارد. مهم ترین ابزار در مقابل دشمن مسئله وحدت است .

امام جمعه قاین شناخت عرصه تهاجم دشمن، مدیریت نقدینگی در کشور، تقویت  بخش خصوصی و  واگذاری آن به دست جوانان با کفایت انقلابی با حفظ شرایط ، برخورد با افراد متخلف اقتصادی و برخورد قانونی با مفسدان فی الارض، رو راست بودن با مردم و صادقانه با آنان سخن گفتن را از جمله ابزارهای آمادگی در برابر دشمنان برشمرد.

 حجت الاسلام رحمانی به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره داشت و گفت: امنیت امروز کشور ما مدیون غیور مردان نیروی انتظامی است که زحمات شبانه روزی آنها گواه بر این موضوع است.

 حجت الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سرایان درجمع نمازگزاران گفت: هر انقلابی که بخواهد موفق شود باید سه رکن اساسی فرماندهی، جوانان رزمنده و حضور باشکوه مردم را داشته باشد.

وی افزود: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید این سه رکن در کشور وجود داشت و جوانان حضور پررنگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه این سه رکن بعد از 40 سال در تثبیت انقلاب اسلامی مهم است، اظهارکرد: انقلاب اسلامی مردمی است و باید جوانان و مردم در پای این انقلاب باشند.

گوشمالی سپاه به تروریست ها نماد اقتدار نظام اسلامی/ در جهاد کبیر پیروزی قطعی است

نجمی پور با بیان اینکه آن‌هایی که دغدغه مند هستند همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور دارند، گفت: اجتماع باشکوه بسیجیان اقتدار نظام اسلامی را می‌رساند و دشمنان بدانند که ملت ایران با تمام وجود خود در پای انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه وجود داشتن استقلال در نظام اسلامی هزینه دارد، خاطرنشان کرد: مسیر حسینیان با یزیدیان متفاوت است و امام حسین(ع) نیز با دشمنان کنار نیامدند.

امام جمعه سرایان بیان داشت: مسیر ما، مسیر شهدا و امام و رهبری است و باید سرباز ولایت باشیم و حضور مقام معظم رهبری در میان بسیجیان به آن‌ها دلگرمی می‌دهد.

نجمی پور اظهار داشت: جمعیت امروز بسیجیان اقتدار نظام اسلامی را نشان می‎دهد و گوشمالی اخیر سپاه به تروریست‌های داعش نمادی از این اقتدار بود.

وی تصریح کرد: دشمنان برای اینکه جلوی اقتدار ایران اسلامی را بگیرند هر کاری را انجام می‌دهند و تلاش دارند تا جمهوری اسلامی ایران جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را نگیرد اما بدانند ما با قدرت این جشن چهل سالگی را برگزار می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم خواب دشمنان تعبیر شود.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه های نماز جمعه طبس گفت: رای دادگاه لاهه که آمریکا را محکوم کرد و حق را به ایران داد خبر خوبی است و ممکن است عملیاتی نیز نشود ولی همین که آمریکایی که خود را کدخدای دهکده جهانی میداند و دادگاه لاهه که به نوعی زیر مجموعه آنهاست آنقدر شجاعت داشت که آمریکا را محکوم کند برگ برنده و زرینی برای انقلاب اسلامی و یک شکست مفتضحانه برای آمریکای مکار و جنایتکار بود.

گوشمالی سپاه به تروریست ها نماد اقتدار نظام اسلامی/ در جهاد کبیر پیروزی قطعی است

خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به روز جهانی کودک بیان کرد: پدران و مادران به بچه های خود توجه کنند و تربیت اهل بیت را الگو قرار دهید.

امام جمعه طبس به تعدیل قیمت ارز و سکه در بازار اشاره کرد و گفت: وضعیت بسیار ناهنجار و قیمت ها کاملا کاذب به وجود آمده بود که ناشی از سومدیریت برخی مسئولین اقتصادی در دولت بود که توانمندی لازم را یا نداشتند یا غفلت کردند و به موقع اقدام نکردند.

وی ادامه داد: یک وضعیت نگران کننده ای بر فضای جامعه پیش آمده بود و مردم خویشتنداری کردند و صبر و حوصله به خرج دادند و قیمت های ارز و سکه تعدیل شد و فروکش پیدا کرد و امیدواریم بتوانند آن را به یک قیمت واقعی برسانند.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: پاسخ موشکی سپاه پاسداران غیور و دلیر انقلاب اسلامی در واکنش به حادثه تروریستی که در شهر اهواز رخ داد خبر خوشحال کننده ای بود که دل ملت را شاد کرد.

وی به مناسبت های سالروز ورود اسرای اهل بیت به شام، سالروز تنفیذ حکم مقام معظم رهبری و دیدار باشکوه بسیجیان با رهبر معظم انقلاب در روز گذشته اشاره کرد.

 امام جمعه زیرکوه در خطبه های نماز جمعه با تبریک هفته نیروی انتظامی عنوان داشت: این هفته فرصت مغتنمی است تا از زحمات شبانه روزی این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم .

امام جمعه زیرکوه از اقدام مقتدرانه سپاه در حمله موشکی ضربت محرم تقدیر و تشکر نمود و گفت: این اقدام یک گوشمالی کوچکی بود . این که جوانان ما به این توان رسیده اند جای افتخار است.

گوشمالی سپاه به تروریست ها نماد اقتدار نظام اسلامی/ در جهاد کبیر پیروزی قطعی است

وی عنوان کرد: پیام این عملیات این است که جمهوری اسلامی در رابطه با امنیت خود هیچگونه مباشاتی نخواهد داشت؛ دشمنان بدانند توان دفاعی ما بالا رفته است.

وی ادامه داد: پیام اصلی حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها این است که ای دشمنانی که تهدید نظامی میکنید شما کمتر از آن هستید که با ایران بجنگید


مرتضایی نیا با اشاره به رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) گفت : امروز دشمنان حضور مردم ما را در صحنه دیدند.

وی با بیان اینکه روستا کانون تولید است از مسئولین خواست توجه بیشتری به این قشر داشته باشند چراکه تقویت روستائیان وعشایر باعث تقویت تولید در کشور می شود .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها