اولین جشنواره انار هورامان برگزار می شود

بخشدار هورامان گفت: اولین جشنواره انار هورامان با هدف معرفی بیشتر این محصول در استان کردستان از ۲۵ مهر به مدت سه روز در این بخش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۲۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صباح محمدی اظهار داشت: جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره با حضور بخشدار، کارشناسان جهاد دانشگاهی، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های منطقه برگزار و مصوب شد جشنواره از ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه برگزار شود.


بخشدار هورامان اضافه کرد: افتتاحیه این جشنواره چهارشنبه ۲۵ مهر ساعت ۱۵ در روستای ناو با حضور مسئولان اجرایی و خبرنگاران و عکاسان برتر استان برگزار خواهد شد.


وی افزود: این جشنواره در چهار روستای ناو، سلین، بلبر و ژیوار که دارای بیشترین باغات انار منطقه هستند، برگزار می‌شود.



محمدی گفت: برگزاری نمایشگاه عکس، تقدیر و تجلیل از باغداران نمونه، عکاسان برتر و برگزار کنندگان از دیگر برنامه‌های اولین جشنواره انار هورامان است.



وی تاکید کرد: این جشنواره با مشارکت بخشداری اورامان، جهاد دانشگاهی استان کردستان، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های ناو، ژیوار، سلین و بلبر و با حمایت فرمانداری سروآباد و دیگر نهاد‌های مرتبط برگزار خواهد شد.


منطقه هورامان شهرستان سروآباد در تولید انار از لحاظ سطح باغات و میزان تولید سالانه رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده و بیشترین باغات انار و تمرکز این محصول در روستا‌های ژیوار، بلبر، سلین و ناو است.

بازار‌های محدود منطقه ای، عدم دسترسی به سایر بازار‌های مصرف در سطح استان و کشور به دلیل مسیر‌های ارتباطی صعب العبور و نبود سردخانه و صنایع تبدیلی از مهمترین مشکلات باغداران بویژه انارکاران منطقه است و مسئولان تلاش می‌کنند با برگزاری چنین جشنواره‌های باعث معرفی بیشتر محصولات کشاورزی در استان و کشور شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات