خبرهای داغ:
حسین رحیمی-ناحیه بسیج دانشجویی
در همایش بزرگ دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان اصفهان مطرح گردید.
اولین همایش مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۷۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در ناحیه بسیج دانشجویی، نخستین همایش بزرگ دانشجویان بسیجی  دانشگاه های استان اصفهان در تالار امیر کبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) با حضور مسئولین و موثرین بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه احمدیان راوی دفاع مقدس خطاب به دانشجویان بسیجی گفت :بابیان اینکه شما از آخرین نسل‌هایی هستید که خاطرات دفاع مقدس را از بچه‌هایی که بازمانده آن هستند، می‌شنوید، اظهار کرد: افراد متعددی هستند که فکر می‌کند که مشکلات موجود در کشور، فقط در این زمان است و در زمان انقلاب و دفاع مقدس همه‌چیز خوب بوده اما از خیلی اتفاقات زمان جنگ بی‌خبر هستند.

وی بابیان اینکه قرار نیست بدون باورهای شهدا بنشینیم و جایی را فتح کنیم، تصریح کرد: امام شناس بودن اولین ویژگی است که هرکسی نمی‌توانست اراده آن‌ها را سست کند و باورهایشان را تغییر دهند.

راوی دفاع مقدس با بیان این که برخی نیز به جبهه هم آمدند و اما از یک مقطعی به بعد پای خود را پس کشیدند، عنوان کرد: گروهی که پای کار جنگ ماندند 3 ویژگی داشتند، امام شناسی، اولین ویژگی این گروه است، امام(ره) هر چه می‌فرمود رزمندگان اجرا می‌کردند و کاری به نتیجه آن نداشتند. زمان‌شناسی دومین خصیصه و ویژگی گروه سوم است. شهدا و رزمندگانی که پای کار دفاع مانده بودند تکلیف خود را می‌شناختند، در عملیات کربلای 4 با این که عملیات لو رفته بود و مشخص بود خیانت شده بود اما رزمندگان در کربلای 5 سنگ تمام گذاشتند، تکلیف‌شناسی سومین ویژگی رزمندگان اسلام بود.

وی تکلیف محور بودن را سومین ویژگی دانست و بیان کرد: در کربلای چهار می‌دانستند چه وظیفه‌ای دارند که ۱۷ روز بعد از شکست فاجعه‌آمیز کربلای چهاردر شلمچه غوغا کردند.

در ادامه کفعمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: باید بدانیم امروز چه جایگاهی داریم، چه اهدافی داریم و باید چه کاری انجام دهیم، امروز در مرحله ایجاد دولت اسلامی هستیم، جایگاهی که در آن قرار گرفتیم حساس است چرا که شرایط و وظیفه ما نیز حساس است.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با بیان این که قرارگاه جهادی برای حل مشکلات و معضلات حاشیه شهر اصفهان در ناحیه بسیج دانشجویی شکل گرفته است، عنوان کرد: اگر دانشجو موذن جامعه بود می‌توانست مشکلات مردم را احصا کرده و از مسؤولان پیگیری و مطالبه کند، مطالبه‌ای که همراه با راهکار حل مشکل باشد.

وی در پایان گفت: عرصه امروز عرصه نقش‌آفرینی دانشجویان بسیجی است و باید امروز به گونه‌ای عمل کنیم که آیندگان نگویند اگر آن نسل به وظیفه خود به درستی عمل کرده بود امروز سرعت پیشرفت انقلاب اسلامی بیشتر بود، دشمن تمام همت خود را گذاشته تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به کام مردم تلخ کند.

بیاتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی با اشاره به وصیت نامه شهدای دانشجو بیان کرد:

حرکت بسیج امتداد حرکت عاشورایی امام حسین علیه السلام است.

اگرعاشورا اقدام وحرکتی برای تطهیر جامعه ی اسلامی بود جامعه ای که آلوده به خصلتهای طاغوتی شده بود وحرکت عاشورایی برای طهارت وپاکی امت اسلامی از رفتارها وآداب ورسوم مسکتبرین بود حرکت بسیج خصوصا بسیج دانشجویی هم باید اقدامی با این ویژگی باشد.یعنی تمام تلاش ها باید با قصد ونیت نجات تک تک افراد جامعه از آلودگی ها باشد با هر طرز تفکری که داشته باشند.

وی گفت: بطورمسلم این گونه اقدام نیاز به تجهیز به سلاح قوی ایمان وبهرگیری از تعالیم اسلام ناب وقرآن کریم وحرکت بامحوریت الهی زمان است و با تجهیز به این سلاح وحرکت بااین ویژگی تمدن نوین اسلامی که خود مقدمه ی طهارت وپاکی جامعه جهانی است که با ظهور محقق خواهد شد شکل خواهد گرفت ونورانیت وسلامت همه عالم را فراخواخد گرفت.

در این همایش از مسئولین و حوزه های برتر بسیج دانشجویی تقدیر و بسیجیان دانشجو بعد از ادای فریضه ظهر و عصر به کارگاه های آموزشی که تعبیه شده بود استقرار یافتند و از اساتید مجرب در حوزه های گوناگون اعم از سیاسی، رسانه ای، مطالیه گری، تحلیل فیلم و... استفاده نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها