خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قم گفت: کامیون داران قمی بیشترین همکاری را با پلیس در کشور داشتند و هیچ موردی از تعرض به کامیون‌ها در استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۴۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کامیون داران قمی بیشترین همکاری را با پلیس دارند/ شرارت در قم کنترل شده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به شعار هفته ناجا در سال ۹۷ اظهار کرد: شعار این هفته در سال جاری پلیس مقتدر امین مردم است که از ۱۳ مهرماه برگزار می‌شود و در این هفته برنامه‌هایی همچون پیاده روی، دیدار با خانواده‌های شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌ها و برپایی چادر امدادی و بهداشتی در قم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان در ساعت هفت صبح روز ۱۴ مهرماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار می‌شود، همچنین در این هفته شاهد برگزاری نشست فرماندهان نیرو‌های مسلح استان، افتتاح کلانتری ۲۵ پردیسان، پایگاه یکم آگاهی و ساختمان جدید قرارگاه پلیس راه در استان قم خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک به میزبانی پلیس راهور در هفته نیروی انتظامی در استان برگزار می‌شود، همچنین برگزاری مسابقه ورزشی محلی، حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس قم، نمایشگاه تصویری حجاب و عفاف، در این هفته در قم خواهیم بود.



کاهش ۵ درصدی وقوع جرایم

آقاخانی روند رشد پیشگیری از جرایم در استان قم را صعودی دانست و تصریح کرد: در یک ماه اخیر کاهش پنج درصد در کل جرایم در استان داشتیم، اشرافیت کامل بر جرایم در استان قم وجود دارد، طرح‌هایی در محلات در چند روز اخیر برای برخورد با اراذل و اوباش در استان اجرا شد و دستگاه قضایی در این زمینه قاطع است.

وی ادامه داد: تمام اراذل و اوباشی که بخواهند در استان قم خودی نشان بدهند، احضار خواهند شد، آن‌ها یا باید خودشان را اصلاح کرده یا قم را ترک کنند، جایی برای اراذل و اوباش در استان وجود ندارد. همین نسخه برای سارقان و توزیع کنندگان مواد مخدر است، اجازه نمی‌دهیم که کسی آرامش را از مردم سلب کنند، دغدغه‌های امنیتی مردم در استان قم باید رفع شود.



۶ هزار پرونده در کلانتری‌های قم مصالحه شد

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در طول یک سال اخیر با ارائه خدمات مشاوره، بیش از ۶ هزار پرونده در کلانتری‌های استان به مصالحه رسید و این کار ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی را کاهش داد. ۸۶ درصد کشف وقوع جرایم توسط پلیس فتا در قم در یک سال اخیر صورت گرفت، هفت درصد هم در ۶ ماه اخیر در زمینه شرارت کاهش داشتیم، ولی بازداشت اشرار در قم ۱۲ درصد در این مدت رشد پیدا کرد.

آقاخانی با اشاره به مشکلات ترافیکی استان قم اظهار کرد: پلیس راهور استان برای تمام این مشکلات راهکار اندیشیده است و به تدریج این راهکار‌ها به مرحله اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: کامیون داران قمی بیشترین همکاری را با پلیس در کشور داشتند، هیچ موردی از تعرض به کامیون‌ها در استان گزارش نشده است و برای جلوگیری از اخلال در روند حمل بار توسط این ناوگان، امنیت کامل را برای رانندگان کامیون‌ها در قم فراهم می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: طی ماه‌های آتی بر تعداد نیرو‌های انسانی فرماندهی انتظامی استان قم افزوده می‌شود تا مشکلات کمبود نیروی انسانی پلیس در استان کاهش یابد. شرارت در استان قم کنترل شده است، اما به دنبال کاهش هر چه بیشتر این مورد در استان هستیم و همه در قم برای این کار تلاش می‌کنند.
ارسال نظرات