برند شما بازتابی از کسب و کار شماست و مسئولیت انعکاس دادن شخصیت کسب و کار شما را بر عهده دارد. وقتی کار ساختن برندتان را شروع می‌کنید، روی آن چیزی تمرکز کنید که می‌خواهید برندتان آن گونه باشد، و نه روی آن چیزی که هم‌اکنون هست. برند را با لوگو اشتباه نگیرید، چون اهمیتش از لوگو بسیار بیشتر است.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۰۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، برندی که خوش ساخت باشد زبان گویای کسب و کار، لوگو و هویت شرکت شماست و دیدی جامع از کسب و کار شما در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. هوشمندانه شروع کنید و به هیچ عنوان سعی نکنید همه چیز را ظرف مدت زمانی کوتاه انجام دهید. ادامه مطلب را بخوانید تا با چند نکته مهم در مورد برندسازی کسب و کار‌های کوچک آشنا شوید.

۱. همیشه حاضر باشید

از طریق حضور در شبکه‌های مجازی و یا از طریق حضور در همایش‌ها یا هر جای دیگری که می‌توانید با مشتریان بالقوه خودتان در تماس باشید. بسیار اهمیت دارد که مردم فقط شما را نبینند، بلکه شما را به خاطر بسپارند.

۲. مشورت بگیرید

آن قدر خجالتی و یا آن قدر مغرور نباشید که نخواهید حرف افراد باتجربه‌تر را بشنوید. نظرات را بشنوید، حتی اگر به اسم، لوگو و طراحی شما انتقاد داشته باشند. این بازخورد‌ها می‌تواند به نفع شما باشد. شاید دیگران به شما حسادت بکنند، ولی با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که با این مساله کنار بیایید.

۳. اسم‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید

اسم‌تان باید کوتاه، ولی تأثیرگذار باشد. انتخاب اسم برای برند یک تصمیم مهم است پس نباید آن را با عجله انجام بدهید، پس به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید. اسمی که انتخاب می‌کنید باید دقیقاً همان چیزی باشد که آینده کسب و کار شما را تشریح کند. به برند‌هایی مانند توئیتر، دیزنی، فیسبوک یا نایک نگاه دقیقی بیندازید. به طور قطع اسم این برند‌ها به گوش‌تان خورده است، ولی بدون نیاز به کنکاش زیاد، پی خواهید برد که این برند‌ها چه محصولاتی تولید می‌کنند یا چه خدماتی ارائه می‌دهند.

۴. مخاطب را هدف بگیرید

در یک کسب و کار کوچک، تقریباً غیرممکن است چیزی بسازید که همه از آن خوش‌شان بیاید، پس زیاد روی این موضوع حساس نباشید. درست به همین خاطر است که توصیه می‌شود یک رویه هدف خاص داشته باشید و برند خودتان را بنا به میل آن‌ها بسازید.

۵. همیشه به یاد داشته باشید که برندسازی برای کسب و کار‌های کوچک لازم است

به هیچ کس اجازه ندهید بر عکس این حرف را بزند. اگر بخواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و برای ساختن یک برند به یاد ماندنی پول خرج نکنید، مثل این است که هیچ کاری نکرده‌اید. در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید و نتایجش را ببینید.

با رعایت کردن این موارد یک کسب و کار کوچک، ولی موفق خواهید داشت.

 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
ارسال نظرات