خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانده نیروی انتظامی فارس خبر داد:
فرمانده نیروی انتظامی فارس از اجرای ۱۶۰۰ برنامه در هفته ناجا در فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۵۴۴۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، ۱۲ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته ناجا پرداخت و گفت: هفته ناجا از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه شعار امسال هفته ناجا «پلیس مقتدر، امین مردم» انتخاب شده است، افزود: پیش‌نیازهای پلیس مقتدر این است كه هم دانش‌بنیان بوده و هم حرفه‌گرا باشند تا زمینه تأمین امنیت مناسب را فراهم كنند و هم امین مردم و دارای تقوا و پیرو مكتب اهل بیت(ع) باشند.

گودرزی با تأكید بر اینكه امنیت متعلق به همه مردم است و پلیس وظیفه تأمین امنیت تمام گروه‌ها، اقشار مختلف مردم با هر سلیقه و گرایشی را دارد، گفت: رویكرد ناجا جامع‌محوری و دانش‌بنیانی است كه علی‌رغم تمام مؤلفه‌های ناامنی كه نظام سلطه برای ما ایجاد می‌كند، اما ما امنیت رو به رشد داریم.

رئیس پلیس فارس اظهار كرد: نیروی انتظامی در تولید امنیت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری كرده و آن‌ها را اولویت‌بندی می‌كند تا ارتباط دو سویه با مردم داشته باشیم ضمن اینكه ما بر اساس نیازسنجی‌های مبتنی بر واقعیت، مشاركت‌های مردمی را برای حفظ امنیت توسعه می‌دهیم.

وی در ادامه از اجرای یك هزار و ۶۸۸ برنامه هفته ناجا در استان فارس خبر داد و گفت: هر كدام از روزهای هفته ناجا به یك عنوان نامگذاری شده است كه متناسب با آن نامگذاری برنامه‌های متعددی در آن روز برگزار خواهد شد.

گودرزی اظهار كرد: روز جمعه، ۱۳ مهرماه به نام «پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، رأفت و مهربانی» نامگذاری شده است كه در این روز برنامه‌هایی نظیر حضور كاركنان پلیس در نمازهای جمعه و سخنرانی فرماندهان انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مسابقات قرآن، دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی مساجد و نمازخانه‌های یگان‌های ناجا، برپایی چادرهای مشاوره و امدادی در مصلاهای نماز جمعه، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها، پیاده‌روی خانوادگی كاركنان ناجا و غیره اجرا خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس ادامه داد: روز شنبه، ۱۴ مهرماه به نام «پلیس، انضباط، اقتدار و امنیت پایدار» نامگذاری شده است كه رویكرد آن اقتدار پلیس است و در آن برنامه‌هایی نظیر برگزاری صبحگاه عمومی، تجلیل از فرماندهان و كاركنان نمونه و وظیفه ساعی، برپایی شورای معتمدین پلیس، نشست با حضور اساتید دانشگاه، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با سمن‌ها و نهادهای فعال مدنی، حضور فرماندهان ناجا در برنامه زنده تلویزیونی، افتتاح طرح‌های عمرانی در یگان‌های نظامی، راه‌اندازی اولین پایگاه پلیس فتا در شیراز، افتتاح مساجد و نمازخانه‌ها در یگان‌ها و غیره انجام می‌شوند.

وی با بیان اینكه روز یكشنبه، ۱۵ مهرماه به نام «پلیس، حرفه‌گرایی، تخصص و كارآمدی» نامگذاری شده است، گفت:‌ رویكرد برنامه‌های ما در این روز تخصصی است كه در آن برنامه‌هایی مانند اهدای خون توسط كاركنان پلیس، برگزاری تئاتر درمانی با رویكرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نشست‌های هم‌اندیشی با طوایف و ریش‌ سفیدان و معتمدان، گردهمایی و نشست با مدیران شركت‌های مراقبتی، نشست‌های تخصصی فرماندهان با شوراها و ائمه جماعات، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی و غیره اجرا خواهند شد.

گودرزی، عنوان نامگذای روز دوشنبه، ۱۶ مهرماه جاری را «پلیس، آموزش همگانی، مشاركت عمومی، پیشگیری اجتماعی» اعلام كرد و گفت: در این روز برنامه‌هایی مانند مشاوره حقوقی، انتظامی به عموم مردم، برگزاری مانور شهری موتورسیكلت سواران قانونمند در شیراز، مسابقات رادیویی، مسابقه رالی اتومبیلرانی، موتورسواری، دوچرخه سواری، افتتاح طرح ارتقای سلامت رانندگان تدارك دیده شده‌اند.

رئیس پلیس فارس بیان كرد: نام روز سه‌شنبه، ۱۷ مهرماه «پلیس، خدمتگزاری، پاسخگویی و امانتداری» انتخاب شده است و در این روز كارشناسان پلیس در مدارس حضور یافته، شهرك آموزش ترافیك راهور نیز راه‌اندازی خواهد شد و پیام كوتاه آموزشی همگانی نیز ارسال می‌شود و نشست‌های تعاملی با دستگاه‌های اجرایی و طرح‌های مردم یاری و خدمات درمانی نیز در مناطق محروم اجرا خواهند شد.

وی گفت: روز چهارشنبه، ۱۸ مهرماه نیز به نام «پلیس، دانش‌بنیانی، پژوهش‌محوری و روزآمدی» نامگذاری شده است كه در آن برنامه‌هایی نظیر نشست تعاملی با نمایندگان، اجرای برنماه‌های فرهنگی، ورزشی و رزمی در مدارس، افزایش ساعات خدمت به مردم، پخش فیلم و مستند در فضای مجازی و غیره اجرا خواهد شد.

گودرزی افزود: روز پنجشنبه، ۱۹ مهرماه نیز به نام «پلیس، حماسه حسینی، ولایتمداری، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است و در آن دیدار با علما و مراجع عظام تقلید، تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، غبارروبی گلزارهای شهدا، برپایی جلسات بصیرت‌افزایی با موضوع درس‌هایی از قرآن، تجلیل از حافظان قرآن كریم شاغل در ناجا و غیره انجام خواهند شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس همچنین افتتاح مقرها ناجا، نشست‌های تعاملی با نخبگان، ملاقات مردمی، حضور در مدارس و آموزش‌های همگانی و غیره را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته ناجا در سطح استان اعلام كرد.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از وضعیت جرائم در استان فارس نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: طی یكسال اخیر سرقت‌های مسلحانه در سطح استان فارس كاهش ۷۴ درصدی، قتل كاهش ۲۰ درصدی، سرقت به عنف كاهش ۳۱ درصدی، سرقت بانك كاهش صد درصدی داشته‌ایم و به طوری كلی وقوع شرارت در فارس به شدت كاهش پیدا كرده است.

گودرزی گفت: استان فارس هم‌اكنون از نظر تعداد جرائم رتبه ۱۰ كشور داراست كه این رتبه در سال ۹۳ و ۹۴، رتبه ۴ بود و از نظر وسعت و جغرافیا نیز این استان رتبه ۱۷ كشور را در وقوع جرائم داراست.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در پایان یادآور شد كه طبق نظرسنجی‌ها در این استان بالاترین احساس امنیت در كشور وجود دارد به طوری كه احساس امنیت در این استان بیش از ۹۰ درصد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها